palette
تصویر صفحه خانگی مجله

روان‌شناسی کاربردی

شماره جاری : دوره 13، شماره 1، بهار 1398

شاپا چاپی : 2008-4331

شاپا الکترونیکی : 2645-3541

فصلنامه روان­‌شناسی کاربردی، نشريه‌‌ای علمی و پژوهشی وابسته به دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی است که از سال ۱۳۸۵ آغاز به‌کار کرده است، درجه علمی - پژوهشی به این فصلنامه بر اساس نامه شماره ۳۲۵۶۹/۱۱/۳/۸۹ مورخ ۱۳۸۹/۰۷/۲۸ از سوی کمیسیون نشریات علمی کشور وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به فصلنامه روان‌شناسی کاربردی اعطا، و طی نامه شماره ۲۱۱۰۱۳/۳//۳ مورخ ۱۳۹۱/۱۱/۳ تمدید شد. این فصلنامه به زبان فارسی و خلاصه انگليسی منتشر می‌شود و در کليه مباحث حوزه روان‌شناسی به انتشار آن دسته از مقاله‌های اصیل پژوهشی می‌پردازد که به دانش، نوآوری و درک جدیدی از حوزه‌های روان‌شناسی کاربردی منتهی شود. کلیه مقاله‌­­های ارسالي به اين فصلنامه پس از ارزیابی اولیه، در صورت نداشتن مشکل عمده، توسط داوران نشريه که از اساتید به‌نام كشور در زمينه روان‌­شناسی هستند مورد داوری و ارزيابی دقیق قرار می‌گیرند؛ سپس مقاله‌ها با توجه به رأي داوران و زير نظر مستقيم سردبیر و اعضای شورای دبیران انتخاب و منتشر مي‌شوند.

کد وزارت علوم: 35f38eeda3b113e

   اين نشريه در پایگاه‌های زیر نمایه می‌شود:

اهداف و زمینه ها:

فصلنامه علمی- پژوهشی روان‌­شناسی کاربردی دانشگاه شهید بهشتی از یک سو با هدف ارتقای سطح دانش و گسترش فعاليت‌های پژوهشی پژوهشگران، اعضای هيأت علمی و دانشجويان؛ و از سوی دیگر کاربرد یافته­‌های پژوهشی برای حل مشکلات زندگی منتشر می‌شود.

   رسالت اصلي این فصلنامه، به‌­ویژه درعصر كنوني كه پيچيدگي­‌ها و فن­‌آوري­‌هاي روزافزون منجر به تغييرات سريع در جامعه درحال توسعه شده، و معضلات متعددي را پديد آورده است، انتشار يافته‌هاي بديع علم روان‌­شناسی است که در زمينه‌های مختلف زندگي انسان كاربرد داشته باشد و امكان تبادل نظر و مبادله اطلاعات علمي را بين پژوهشگران و علاقه­‌مندان در سطح ملی و بین‌المللی فراهم نمايد. بنابراین اهم اهداف این فصلنامه انتشار مقا‌له‌هایی در قلمروهاي متنوع روان‌­شناسی است که ویژگی‌های زیر را داشته باشند.

  1. برگرفته از پژوهش‌هاي ناب مداخله‌­ای و کارآزمایی­‌های بالینی با حداقل یک دوره پیگیری (Follow up) باشند و نتايج عملي و قابل استفاده­‌ای را براي حل مشكلات زندگي فراهم آورند.
  2. برگرفته از پژوهش‌هاي بدیع مقایسه‌­ای و بنیادی باشند؛ و زمينه‌هايي را کشف کنند كه نتايج پژوهش­‌هاي بنيادي در آن کاربرد داشته باشند.
  3. به ارتقای توليد علم و سطح دانش تخصصی پژوهشگران و جامعه در حوزه روان­‌شناسی بی‌انجامند.
  4. به ارتقای سلامت روان و نیز پیشگیری در سطح اول، دوم و سوم از اختلال‌های روانی افراد کمک کنند.
  5. امکان مبادله اطلاعات علمی بين پژوهشگران و تقويت نهضت توليد علم و کاربرد آن را در زمينه‌های مختلف روان‌شناسی در سطح ملی و بین­‌المللی فراهم آورند.

پایگاه های نمایه کننده:

  • ISC
  • Magiran
  • SID
  • Google Scholar
  • Noormagz
  • Ensani
  • new_releasesآخرین مقالات چاپ شده
    پیش ‌بینی کیفیت زندگی بر اساس نظام‌های فعال‌ساز-بازدارنده رفتاری و بیش‌فعالی بزرگسالی در مردان دچار سوء مصرف مواد اثربخشی آموزش مداخله روان‌شناسی مثبت بر افزایش بهزیستی، سرزندگی تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر پیش‌ بینی طرحواره معیارهای سرسختانه/عیب‌جویی افراطی بر اساس باورهای غیرمنطقی والدین و الگوهای ارتباطی والد-فرزند اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر حساسیت اضطرابی، خودپنداره و خودکارامدی تحصیلی دانش‌آموزان دچار نارسانویسی تمیز افراد خود آسیب رسان از افراد عادی بر اساس تجربه‌های مثبت و منفی، نوروزگرایی و ریخت‌های ارزشی انگیزشی اثربخشی آموزش مؤلفه‌های خانواده درمانی شناختی-رفتاری بر تعارض والد-فرزندی و تعارض زناشویی مقایسه ابعاد کمال‌گرایی و منبع کنترل سلامت در بیماران دچار اختلال وسواس فکری-عملی و بیماران افسرده اثربخشي درمان مبتني بر پذيرش و تعهد در بهبود مهار شناختی و انعطاف‌پذيري شناختي دانشجويان مضطرب فراتحلیل مقایسه اثربخشی درمان مواجهه و پیشگیری از پاسخ، درمان شناختی-رفتاری و درمان‌های موج سوم رفتاری در اختلال وسواسی-اجباری الگوی ساختاری فرسودگى تحصيلى بر اساس متغيرهاى حمايت اجتماعى ادراك شده، عدالت آموزشى و انگيزش تحصيلى دانشجويان
    watch_laterمقالات در دست چاپ

    آدرس ایمیل خود را وارد کنید تا بدین وسیله از چاپ مطالب جدید باخبر شوید.

    email