palette
    درباره نویسندگان

    عباس قاسمی حامد
    دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی.
    ایران

    دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی.

    فضه سلیمی
    دانشجوي دکتري حقوق خصوصی، دانشگاه قم.
    ایران

    دانشجوي دکتري حقوق خصوصی، دانشگاه قم.

    فهیمه آقابابایی
    کارشناس ارشد حقوق اقتصادي دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی.
    ایران

    کارشناس ارشد حقوق اقتصادي دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی.

آسیب رسانی به مصرف کننده در بازار رقابتی
عباس قاسمی حامد, فضه سلیمی, فهیمه آقابابایی

چکیده
تخلفاتی که موجب آسیب رسانی به مصرفکننده میشوند در دومرحله: 1- قبل از ارائه کالا و خدمات و 2-حین ارائه کالا و خدمات صورت میپذیرند. در این مقاله تحت دو عنوان اصلی آسیب رسانی به مصرفکننده قبل از ارائه کالا و خدمات و آسیبرسانی حین ارائه کالا و خدمات، تخلفاتی چون: احتکار، اخفا و امتناع از عرضه محصول، گران- فروشی و کم فروشی، نداشتن پروانه، عدم رعایت مقررات بهداشتی و استاندارد، عدم درج قیمت و فروش اجباري یا با جایزه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
واژگان کلیدی
مصرف کننده، احتکار، اخفا، گرانفروشی، کم فروشی، فروش اجباري.

DOI: http://dx.doi.org/10.22034/rj.v0i57.968
ارجاعات
  • در حال حاضر ارجاعی نیست.