بررسی تحلیلی دانش زبان آلمانی زبان آموزان ایرانی در مقطع ب از چهارچوب مرجع مشترک اروپا با نگاهی ویژه به خطاهای زبان آموزان ایرانی در به کارگیری واژگان و ترکیبات ثابت واژگانی در زبان آلمانی | ||
نقد زبان و ادبیات خارجی | ||
دوره 18، شماره 27، اسفند 1400، صفحه 163-184 اصل مقاله (838.97 K) | ||
نوع مقاله: علمی - پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.52547/clls.18.27.163 | ||
نویسندگان | ||
سیما مقتدر؛ سعید فیروز آبادی* | ||
گروه زبان آلمانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
اهمیت واژگان درگفتار و نوشتار به حدی است که درصورت عدم وجود واژگان امکان هر مکالمه، گفتگویی و ارتباط با دیگران غیرممکن میشد. درمقابل هرواژهای عامل ایجاد و یا حفظ ارتباط نخواهد شد، چه بسا که بهکارگیری واژگان نامناسب و اشتباه، حتی قطع ارتباط گفتاری یا نوشتاری به همراه بعضا ایجاد سوء تفاهم را بهدنبال دارد. از آنجایی که تاکنون در اکثر تحقیقهای صورت گرفته به چگونگی تمرین واژگان پرداخته شده است و با توجه به اهمیت استفاده از واژگان و ترکیبات واژگانی صحیح در انتقال و برقراری ارتباط با مخاطب و درراستای بهبود و ارتقاء سطح آموزشی موسسات آموزش زبان آلمانی، مقاله حاضر خطاهای زبانآموزان ایرانی در مقطع ب از چهارچوب مرجع مشترک اروپا برای زبانها بررسی میکند. معیار این بررسی پژوهش میدانی صورتگرفته در ابتدای سال 1398در یکی از موسسات آموزش زبان آلمانی است که نشانگر نوع و میزان خطاهای زبانآموزان بزرگسال ایرانی در بهکارگیری زبان آلمانی میباشد. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش زبان آلمانی؛ واژگان آلمانی؛ ترکیبات ثابت واژگانی در آلمانی؛ واژه سازی در آلمانی؛ تحلیل خطا | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Problems of the Iranian German learners with learning the German language as a foreign language. An error-analytical examination of the German vocabulary of the Iranian German learners at level B of the CEFR | ||
نویسندگان [English] | ||
Sima Moghtader؛ Seyed Saied Firuzabadi | ||
Department of German Language, Central Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
The importance of words in speech and writing is so much so that in the absence of words, it would be impossible to talk, converse or communicate with others. At the same time, not every word will create or maintain a connection. Improper and misleading use of words may even lead to a loss of verbal or written communication with misunderstanding. Since so far most of the researches have been done on how to practice vocabulary, due to the importance of using the right vocabulary and lexical combinations in conveying and communicating with the audience and in order to improve and upgrade the educational level of German language teaching institutions, this article examines the errors of Iranian language learners in grade B from the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR). The criterion for this study is a field study conducted at the beginning of 2019 in one of the German educational institutions. This study shows the type and amount of mistakes of Iranian adult language learners in using German language | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Methodology and didactics of the German language, Vocabulary in German, Fixes word combinations in German, Vocabulary practice, Word formation in German, Error analysis | ||
مراجع | ||
منابع | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,931 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,921 |