- استاینبرگ، دنی. ( 1386 ). درآمدی بر روانشناسی زبا . ن ترجمه ارسلان گلفام. سازمان مطالعه و
- تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت). تهران
- اتکینسون، ریتا. ( 1384 ). زمینه روانشناسی هیلگارد جلد 1. ترجمه حسن رفیعی. انتشارات ارجمن . د
- تهران.
- توکل، سمیرا.، شفیعی، بیژن.، علینیا، لیلا. ( 1390 ). تعیین مهارتهای آگاهی واجشناختی در
- سال آموزشپذیر شهر اصفهان. مجله - کودکان مبتلا به نشانگان داون دارای سن عقلی 12
- .605 - 612 :(7) پژوهش در علوم توانبخشی. 5
- آتوسا مظفر زنگنه و سیما فردوسی
- )/ پاییز 1392 ) 66 فصلنامه روانشناسی کاربردی/ سال 7/ شماره 3
- جهانگیری، نادر.، روحی، زهرا. ( 1389 ). سببشناسی تأخیر زبان و نارساییهای گفتار در
- عقبماندگی ذهنی نشانگان داون. مجله زبانشناسی و گویشهای خراسان دانشگاه فردوسی
- .135 - 173 : (2) مشهد. 3
- سلیمانی، زهرا.، جلایی، شهره.، فلاحزاده، فاطمه. ( 1384 ). بررسی فرایندهای واجی کودکان مبتلا به
- .1 - 11 :(14) نشانگان داون. مجله شنواییشناسی. 23
- سیفپناهی، محمدصادق.، سلملیان، تهمینه.، دهقان، مهدی. ( 1388 ). بررسی ویژگیهای صوتی در
- :(16) بزرگسالان مبتلا به نشانگان داون در شهر زاهدان. مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمان. 4
- .333 - 341
- .41 - 45 :(1) نعمتزاده، شهین.، ( 1378 ). ساختار پیمانههای ذهن. مجله تازههای علوم شناخت . ی 1
- هوشنگ آشتیانی. ( 1374 ). قصههای تصویری 1و .2 انتشارات مدرس . ه تهران.
- Adams, D., & Oliver, C. (2010). The relationship between acquired impairments
- of executive function and behavior change in adults with Down syndrome.
- Journal of Intellectual Disability Research. 54: 393-405.
- American Psychiatric Association. (2000) Diagnostic and Statistical Manual of
- Mental Disorders. Fourth Edition, Text Revision (DSM-IV-TR): American
- Psychiatric Association.
- Bates, E. (1997). Origins of language disorders: a comparative approach.
- Developmental Neuropsychology. 13 (3): 447-476.
- Brock, J., & Jarrold, C. (2005). Serial order reconstruction in Down syndrome:
- Evidence for a selective deficit in verbal short-term memory. Journal of Child
- Psychology and Psychiatry. 46, 304-316.
- Carney, D. P. J., Brown , J. H., Henry, L. A. (2010). Executive function in
- Williams and Down syndrome. Research in Developmental Disabilities. 34 :
- -55.
- Caselli, M.C., Lami, L., Longobardi, E., Pizzoli, C., Stella, G., & Vicari, S.
- (2000). Gestures and words in early development of children with Down
- syndrome. Journal of Speech and Hearing. 19 (1): 152-170.
- Chapman, R., Schwarz, S., & Kay-Raining Bird, E. (1991). Language skills of
- children and adolescents with Down syndrome: I: comprehension. Journal of
- Speech and Hearing Research, 34, 1106-1120.
- Jarrold, C., Thorn, A. S. C., & Stephens, E. (2009). The relationships among
- verbal short-term memory, phonological awareness, and new word learning:
- Evidence from typical development and Down syndrome. Journal of
- Experimental Child Psychology. 102: 196–218.
- McCauley, R. J., & Fey, M. E. (2006) .Treatment of Language Disorders in
- Children Communication and. Paul H. Brookes Pub.
- شاخصهای صرفی - نحوی در کودکان دچار نشانگان داون و بهنجار
- McDafie, A. S., Sindeberg, H. A., Hesketh, L. J., & Chapman, R. S. (2007). Use
- of speaker intent and grammatical cues in fast-mapping by adolescents with
- Down syndrome. Journal of Speech, Language and Hearing Research. 50,
- -1561.
- Miller, J. F. (2004). Communication skills of people with down syndrome. In R.
- D. Kent (Ed.). The MIT encyclopedia of communication disorders.
- Cambridge, MA: MIT Press.
- Nicolosi, L., Harryman, A., & KreSheck, J. (2004) Terminology of
- communication disorders speech_language_hearing, ed.5. Williams and
- Wilkins.
- Paul, R. (2007). Language disorders from infancy to adolescence. ST. Lois, MO
- Mosby. (Seconded).
- Perovic, A. (2006). Syntactic deficit in Down syndrome: More evidence for the
- modular organization of language. Lingua. 116 (10): 1616-1630.
- Pore, S. G, Reed, K. L. (1999). Quick Rreference to speech- language pathology.
- Aspen Publishers.
- Porter, M. A., Coltheart, M., & Langdon, R. (2007). The neuropsychological
- basis of hypersociability in Williams and Down syndrome.
- Neuropsychologia. 45, 2839-2849.
- Ring, M., & Clahsen, H. (2005). Distinct patterns of language impairment in
- Down’s syndrome and Williams's syndrome: The case of syntactic chains.
- Journal of Neurolinguistics. 18 (2): 479-501.
- Roch, M., & Levorato, M. C. (2009). Simple view of reading in Down syndrome:
- The role of listening comprehension and reading skills. International Journal
- of Communication Disorders. 2, 206-223.
- Roch, M., Florit, E. & Levorato, M. C. (2011). A follow-up study on reading
- comprehension in Down syndrome: The role of reading skills and listening
- comprehension. International Journal of Language and Communication
- Disorders. 46 (2): 231-242.
- Roch, M. & Jarrold, C. (2012). A follow-up study on word and non-word reading
- skills in Down syndrome. Journal of Communication Disorders. 45 (2): 121-
- Roch, M., Florit, E. & Levorato, M. C. (2013). The role of linguistic context in
- deriving word meanings in individuals with Down syndrome. Research in
- Developmental Disabilities. 34, 605-615.
- Verucci, L., Menghini, D., Vicari, S. (2006). Reading skills and phonological
- awareness acquisition in Down syndrome. Journal of Intellect Disability
- Research. 50 (7): 91-477.
- Vicari, S., Caselli, M. C., Tonuccib, F. (2000). Asynchrony of lexical and
- morphosyntactic development in children with Down syndrome.
- Neuropsychologia. 38 (3): 634-644.
|