- منابع
- چالمه، رضا.، و لطیفیان، مرتضی. ( 1391 ). ویژگیهای محیط یادگیری فراشناختی و پیشرفت
- تحصیلی: بررسی نقش واسطهای باورهای انگیزشی در دانشآموزان. فصلنامه روانشناسی
- .43 - 58 :( 3 پیاپی 23 ) کاربردی، پاییز، 6
- ربانیباوجدان، مژگان.، ربانیباوجدان، مرجان.، نیکآذین، امیر.، کاویانی، ناهید.، و خضریمقدم، انوشیروان.
- ). رابطه باورهای خودکارآمدی و فراشناخت با راهبردهای مقابله در مردان سوء مصرفکنندة )
- .85 - 102 :( 3 پیاپی 23 ) مواد. فصلنامه روانشناسی کاربردی. پاییز، 6
- رئیسی، زهره. ( 1380 ). روانشناسی تربیتی، اصفهان: انتشارات مان . ی
- سالاریفر، محمدحسین. ( 1375 ). بررسی نقش اجزاء دانش فراشناختی در حل مسأله و پیشرفت
- تحصیل . ی پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی
- دانشگاه تهران.
- سیف، علیاکبر. ( 1384 ). روانشناسی پرورشی (روانشناسی یادگیری و آموزش)، تهران: انتشارات
- آگاه.
- عطارخامنه، فاطمه. ( 1388 ). تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری و مطالعه فراشناخت بر انگیزش و
- پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. پژوهشنامه مطالعات روانشناسی تربیت . ی بهار و تابستان،
- .57 - 74 :( 1و 2 )9
- فردی یزدی، ناصر. ( 1384 ). بررسی تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری (شناختی و فراشناختی) بر
- پیشرفت تحصیلی، پایاننامه کارشناسی ارشد، تهران: دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی
- دانشگاه علامه طباطبایی.
- کارشکی، حسین. ( 1381 )، تأثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر درک مطلب دانشآموزان. مجله
- .63 - 81 :(1) روانشناسی. بهار، 6
- کدیور، پروین. ( 1386 ). روانشناسی تربیتی، تهران: انتشارات سمت.
- محمدامینی، زرار. ( 1386 ). بررسی رابطه باورهای فراشناختی با سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی
- .144 - 155 :(19) دانشآموزان پسر شهرستان اشنویه. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، بهار، 6
- Ausubel, D. P. (2013). A Cognitive structure theory of school learning. In Siegel,
- S. (Ed.), Instruction: Some Contemporary viewpoints. Scranton.
- Baker, L. (2007). Children effective use of standard of evaluating their
- comprehension. Journal of Educational Psychology. 13 (1): 559–563
- Bloom, B. S. (2006). Learning for mastery. Evaluation Comment, 1 (2).Los
- Angeles: university of California, Center for the Study of Evaluation.
- Brown, A. L. (2005). Meta Cognition development reading. In, R. J., Spiro, B. C.,
- Bruce., G. W. F., & Brewer (Eds). Theoretical issues in reading
- comprehension. Hillsdale, N. J. : Erlbaum .
- Cross, D. R., & Paris, S. G. (2010). Developmental and instructional analyses of
- children’s meta cognition and reading comprehention. Journal of Educational
- Research. 18(3): 232-242.
- Cubukcu, F. (2009). Metacognition in the classroom. Procardia Social and
- Behavioral Sciences, 1 (1): 559–563.
- Dembo, M. H. (2005). Applying educational psychology (5th ed ). New york:
- Longman.
- Dweck, C. (2005). The role of exceptions and attribution in the alleviation of the
- learned helplessness. journal of personality and Social psychology.12(4):
- -133.
- Flavell, J. H. (2009). " Metacognitive Aspects of problem Solving ", In I. B.
- Reznick (Ed.), the Nature of Intelligence, Hillsdale, N. J. : Erlbaum.
- flavell, J. H. (2008). Cognitive development. Englewood Cliffs, N. J. Prentice–
- Hall.
- McClelland, D. C., & Atkinson, J. W. (2008), "the projective Expression of
- Needs: Pt. the Effect of Different Intensities on the Hunger Drive on thematic
- Apper ception", Journal of Experimental Psychology, 11(38): 465-466.
- Mc Clelland .D. C., Atkinson, J. W., Clark, R. A., & Lowell, E. L. (2007). The
- achievement motive. New York: Appleton–Century Crofts.
- Pariss, S. G. & Jacobs, J. E. (2006). The benefits of informed instruction for
- Childrens reading awareness and comprehention Skills. Child development.
- (3): 32-45.
- Pariss, S. G., Cross, D. R., & Lipson, M. Y. (2011). Informed Strategies for
- learning: A Program to improve children reading awareness and
- Comprehention. Journal of Educational Psychology. 32, 321-333.
- Schraw, T. G., & Dennison, R. S. (2007). Assessing metacognitive awareness.
- Contemporary Educational Psychology, 19, 84-101.
- Swanson, H. L. (2007). Influence of metacognitive knowledge and attitude on
- problem Solving. Journal of Educational Psychology. 5(4): 178-194.
- Thomas, G. P. (2003). Conceptualization, development and validation of an
- instrument for investigating the metacognitive orientation of science
- classroom learning environments. Learning Environments Research, 6(2):
- –197.
- Wells, A. (2009). Met cognitive therapy for anxiety and depression. New York:
- The Guilford Press.
- Weiner, B. (2010). An attributional theory of Motivation and Emotion
- Psychological Review, 92 (4): 244-256.
- Woolfolk, A. E. (2010). Educational Psychology 5th. (ed.) Boston: Allyn and
- Bacon.
|