- منابع فارسی
- احمدی، ج. (1380). هیجان، احساس و ارتباط غیرکلامی، چاپ چهارم، شیراز: انتشارات راهگشا.
- احدی ح، جمهری ف.( 1386). روان شناسی رشد(نوجوانی،بزرگسالی) تهران،انتشارات پردیس،چاپ چهارم.
- احمدی ج . (1388). هیجان، احساس و ارتباط غیرکلامی، چاپ چهارم، شیراز: انتشارات راهگشا.
- احمدی ع، (1386).روان شناسی ،روابط درون خانواده ،تهران :انتشارات مهدی رضایی.
- احمدی ط، رمضانی و، عبداللهی م، نجفی م و ربیعی م. (1389). اثربخشی افشای هیجانی (گفتاری و نوشتاری) بر علائم افسردگی، اضطراب و استرس دانشجویان. مجله روانشناسیس بالینی، شماره 4 (8). صفحات: 60-51.
- احمدی م . (1389). اثربخشی افشای هیجانی بر علائم افسردگی ،اضطراب و استرس دانشجویان ، مجله روانشناسی بالینی ، سال دوم ، شماره 4.
- اعرابیان ا .خداپناهی ، م. ک .، حیدری ، م .، و صدق پور ، ب . (1383) بررسی رابطه باورهای خودکارآمدی بر سلامت روانی و موفقیت تحصیلی دانشجویان . مجله روانشناسی ، 4 ،371-360 .
- آگاه هریس م ، علی پور ا ، مشتاقی ف ، نجیمی آ ، نور بالا ا. (1390). اثر بخشی مداخله افشای هیجانی در کاهش استرس و بازداری بیماران مبتلا به اختلال روان تنی ، مجله دو ماهنامه علمی پژوهشی دانشور پزشکی دانشگاه شاهد ، سال 18،شماره 93.
- براتیبختیاری س.( 1375). بررسی رابطه ساده و چند متغیری خودکارآمدی، خودپایی و عزتنفس با عملکرد تحصیلی در دانشآموزان. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز.
- برادشاوج .( 1996).خانواده ،تحلیل سیستمی خانواده ، ترجمه :مهدی قراچه داغی تهران انتشارات نقش و نگار.
- بگیان کوله مرز م، نریمانی م ، سلطانی س و مهرابی ع. (1393). مقایسه نارسایی هیجانی و کنترل عواطف در سوء مصرف کنندگان مواد و افراد سالم. فصلنامه اعتیادپزوهی؛ شماره 29، صفحات: 147-154.
- بیابانگرد ا.( 1389). روانشناسی نوجوان ، چاپ سیزدهم .تهران . موسسه انتشارات فرهنگ اسلامی.
- بیابانگرد ع .( 1384). روانشناسی تربیتی، چاپ پنجم، تهران، نشر ویرایش.
- بیابانگرد، ا.( 1384) . روان شناسی نوجوان. تهران، چاپ پنجم دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
- پروچاسکا ج و نورکراس ج .( 2003). نظریه های روان درمانی.( نظام های روان درمانی) :ترجمه یحیی سید محمدی .1389 تهران: نشر روان.
- پرویزی س ، احمدی ف ، نیکبخت نصرابادی ع . (1385). مثلث طلایی خانواده ، سلامت و نوجوان .مجله ی روان شناسی ، شماره 2 دانشگاه علوم پزشکی ایران .صفحه 157-159.
- پرونل و .( 2001). شخصیت نظریه و پژوهش ،مترجمان :محمد جعفر جوادی ،پروین کدیور (1384)،تهران :انتشارات آییژ .
- تاجیک زاده ف، صادقی ر . (1392). بررسی سبک های کنترل هیجانی پیش بینی در پرخاشگری دانشجویان دختر. فصلنامه علمی- پژوهش زن و جامعه، شماره (4) .
- حسینی ف س و خایار م. (1389). نقش آموزش معلّم در هیجانات ریاضیات و سازگاری و تنظیم احساسات دانش آموزان ژورنال علمی- تحقیق روانشناسی دانشگاه تبریز و شمارۀ 20(5).
- خداپناهی م . ک .( 1385).انگیزش و هیجان ،انتشارات سمت.
- خلیل زاده ن .( 1389). برسی رابطه بین خود کارآمدی ریاضی، سبک اسناد و اضطراب امتحان بر پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان سال اول دبیرستانهای شهرستان مهاباد. پایان نامه کارشناسی ارشد . دانشگاه شهید چمران اهواز.
- خوشنویسان ز ، افروز غ .( 1390) .رابطه خودکارآمدی با افسردگی ، اضطراب و استرس .مجله اندیشه و رفتار ،شماره (20).
- دادز م .( 1387).خانواده های اسیب زا ؛ ترجمه محمد دهگانپور و مسعود محمدی . تهران :رشد.
- دادستان پ. (1376). روانشناسی مرضی تحولی از کودکی تا بزرگسالی، تهران، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی، 1380.
- دادستان ،پ .اژهای ، ج .مطیعیان ، ح. قربانی ، ن .(1387).پیامدهای شکست مقاومت و افشای هیجانی در سطح سلول های تسهیل کننده و مهاری لمفوسیتهای تی و آسیب های روان شناختی .مجله روانشناختی 3،
- دستوری ا.( 1388). اثربخشی اموزش راهبردهای برنامه ریزی عصبی – زبانی بر اضطراب ، انگیزش پیشرفت و خودکارامدی دانش اموزان پسر مقطع پیش دانشگاهی شهر تبریز. پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشکاه ارومیه.
- دلاور ع . (1390). مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی . تهران : رشد.
- دلاور ع . (1394).احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی .تهران ، انتشارات رشد.
- دولتشاهی ب، محمدخانی پ، مشتاق ن. (1392). تاثیر جلسه دو دقیقه ای افشای هیجانی نوشتاری بر علائم روانی و جسمانی در دانشجویان دچار ضربه روانی، پایان نامه دکترا، دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی.
- دهش ز. (1388). مشاوره تلفیقی رفتاری و هیجان محور بر کنترل عواطف در نوجوانان دختر شهر کشکوییه رفسنجان. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت.
- رضائی ف. (1392).راهبردهای خود تنظیمی و کنترل عواطف در پیش بینی رفتارهای پرخطر دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری. فصل نامه کودکان استثنایی، سال چهاردهم، شماره 2، صفحه56-43.
- رمضانی و ، احمدی ع ، موسوی م . (1386). بررسی تأثیر افشای هیجانی نوشتاری بر افسردگی و ظرفیت حافظه فعال در دانشجویان با علایم افسردگی بالا. فصلنامه پژوهش در سلامت روان شناختی ، دوره اول ، شماره 4 . 19-30 .
- رمضانی و. (1386). بررسی تأثیر افشای هیجانی نوشتاری بر افسردگی و ظرفیت حافظه فعال در دانشجویان با علایم افسردگی بالا. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه بینالمللی امام خمینی( ره ).
- روبینز انتونی ، کینز و نرمن . (2013).مدیریت احساست ، ترجمه پزشکیان ، مجید :تهران ؛ نشر نسل نواندیش.
- ریزچیقدم س.، زنجبرکوچکـسرای ف، طالبی م، زکریاپزشکی م و اکبری م. (1388). بررسـی تأثیر برون-ریزی احساسات بصورت نوشتن بر میزان افسردگی اضطراب در بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس. فصلنامه علوم مغز و اعصاب ایران، شماره 8 (25)، صفحات: 465-475.
- ریو م ج. انگیزش و هیجان (ویراست چهام زبان اصلی). ترجمه: یحیی سید محمدی .(1391). تهران: انتشارات ویرایش. صفحات 400- 314 .
- زارع ح، شقاقی ف و دلیر م. (1390). اثر افشای نوشتاری بر شدت علائم وسواسی و افسردگی مبتلایان به اختلال وسواس- اجبار. مجله روانشناسی بالینی، سال سوم، شماره 4 (12)، صفحات: 34-27.
- زیمرمان س.( 1389).نگارش درمانی؛ نوشتن: راهی به سوی آرامش. ترجمه: حسین نیر. نهران: انتشارات به نشر.
- ساپینگتون .( 1385). بهداشت روانی ،ترجمه برواتی ، حسین شاهی ، نشر روان ،چاپ چهارم.
- سادوک ، ب .ج ،سادوک ، و آ .( 1933) .چکیده روانپزشکی بالینی(ترجمه رضاعی فرزین) 1390تهران .انتشارات ارجمند.
- سارتر ژ.طرحی درباره تئوری هیجانات :ترجمه محمد حسین عباسپور تمیجانی.( 1388) انتشارات مروارید .
- سپهرمنش ز. (1383) . سلامت روان نوجوانان دبیرستان شهر کاشان .مجله تخصصی اپیدمیولوژوی ، دوره 4 ، شماره 2 صفحات 43-49.
- سرافراز م.( 1382). بررسی تأثیر افشـای هیجانی بر سـلامت روان دانشجویان و نقش تعدیلکننده هوش هیـجانی. پایاننامه کارشناسی. دانشگاه تربیت معلم.
- سعید ن، ضرابیان ف، مهرابی م و علیپور ا. (1390). بررسی و مقایسه خودکارآمدی عمومی در دانشجویان حضوری و غیرحضوری استان کرمان. مجله Medid، شماره 5، صفحات: 22-17.
- سلطانی م، رمضانی و، عبدالهی م، نجفی م، ربیعی م.( 1390) . اثربخشی افشای هیجانی (گفتاری و نوشتاری) بر علائم افسردگی، اضطراب، استرس دانشجویان. مجلۀ روانشناسی بالینی، شماره 4 .
- سیف ع.( 1391). تغییر رفتار و رفتار درمانی:نظریه ها و روش ها ،نشر دوران.
- سیف، ع .( 1391). روانشناسی پرورشی و روانشناسی یادگیری. چاپ چهاردهم، تهران، نشر دوران.
- شعاری نژاد ، ع ا . (1392).روانشناسی رشد ، چاپ پنجم ، تهران : انتشار اطلاعات.
- شالچیان ط. (1373). روش های تربیتی بهداشت روانی مناسب برای سنین دوازده تا هجده ، جایگاه تربیت نوجوان و جوان 90-101.
- شفیع آبادی ع، سلمی بجستانی ح، عزیزی ح. (1390). بررسی اثربخشی مشاوره گروهی آدلری بر خودکارآمدی و خودپنداره دانشجویان پسر دانشگاه دولتی بجنورد، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
- شکوهی م، غباری ت، زمانی ف. (1388). تأثیر آموزش مهارت های مدیریت خشم و کنترل عواطف بر کنترل خشم مادران دانش آموزان کم توان ذهنی و دیرآموز.
- شماعی زاده م و عابدی م . (1384). تأثیر مشاوره شغلی بر افزایش خودکارآمدی دانشجویان دانشگاه اصفهان. مجله دانش و پژوهش در روانشناسی، 7 (23)، صفحات: 38-29.
- شولتز د، شولتز س.( 2000). تاریخچه روان شناسی مدرن، ترجمه سیف، علی، شریفی، هـ، پ، علی آبادی، خ ، نجفی زند، ج. تهران، انتشارات دوران.
- شولتز د،شولتز .( 2005) .نظریه های شخصیت ،ترجمه یحیی سید محمدی، ویراست هشتم 1390تهران.، نشر ارسباران
- شولتز دی و شولتز ، اس ای . (1381).نظریه های شخصیت ؛ ترجمه یوسف کریمی ، تهران : انتشارات ارسباران.
- صفاری نیا م، علی پور ا، باقرزاده خورسندی ج. (1390). تاثیر یک دوره بازی ویدیویی تعاملی پرتحرک بر مدیریت وزن- افزایش خودکارآمدی و عزت نفس کودکان دارای اضافه وزن. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور تهران.
- صلحی م، کاظمی س، حقانی ح. (1392). بررسی رابطه سلامت عمومی و خودکارآمدی در زنان مراجعه کننده به مرکز بهداشتی درمانی شماره 2 چالوس 1391. مجله علوم پزشکی رازی، شماره 110 (20)، صفحات: 69-63.
- صمدی م . (۱۳۸۳). بررسی خود -تنظیمی یادگیری دانش آ موزان و والدین : مطالعة جنسیت و عملکرد تحصیلی . مجلة روان شناسی و علوم تربیتی . شماره 68. صص 157-175.
- طهماسبیان ح.، خزایی ه.، عارفی م، سعیدیپور م، حسینی ع.( 1393). هنجاریابی آزمون مقیاس کنترل عواطف. ماهنامه علمی - پژوهشی علوم پزشکی کرمانشاه، شماره 6 (79)، صفحات: 354-349.
- عابدی ف. (1390). برسی روابط ساده چند گانه ویژگیهای پنج گانه شخصیتی با نگرش های سه گانه شغلی در کارکنان شرکت کشت و صنعت امیر کبیر اهواز. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه شهید چمران اهواز.
- عطایی فر ر، شقاقی ف . (1391).رابطه جهت گیری های هدفی، یادگیری خود گردان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر سال سوم رشته های ریاضی – فیزیک و علوم انسانی. خلاصه مقالات اولین همایش ملی روان شناسی دانشگاه پیام نور. تبریز: دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی.
- عطایی مغانلو و، بساکنژاد س ، مهرابی زاده ه . (1393). تأثیر آموزش بهداشت روانی بلوغ بر پرخاشگری و ترس از تصویر تن در دانش آموزان بر پایۀ دوم دبیرستان های شهر اهواز. مجله سلامت و بهداشت، صفحات 138 تا 148.
- علی پور ا، نوربالا ا، مشتاقی ف، نجیمی آ. (1390). تاثیر مداخله افشای هیجانی بر ارتقا مهارت های مقابله ای، شادکامی، سلامت روان و بهزیستی شخصی بیماران افسرده. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور تهران .
- عیسی زادگان ع، میکائیلی منیع ، ف حسین زاده ل. (1393).اثربخشی افشای هیجانی نوشتاری بر کاهش علائم افسردگی و افزایش امید در بین نوجوانان مواجه شده با اسیب . فصل نامه پژوهش های نوین روان شناختی ، شماره 33.
- غرایی ب. (1372). بررسی پارهای از الگوهای شناختی در بیماران مبتلا به همبودی اضطراب و افسردگی. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، انستیتو روانپزشکی تهران.
- فتحی آشتیانی ع، حسنی م. (1389). مقایسه راهبردهای یادگیری در دانش آموزان موفق و ناموفق. مجله روان شناسی، 4، 15-4.
- فرج زاده پ.( 1386). مقایسه انگیزه پیشرفت و سازگاری فردی و اجتماعی دانش آموزان مدارس شبانه روزی و غیر شبانه روزی. پایان نامه کارشناسی ارشد، روان شناسی تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه الزهرا.
- فلاحی خشکناب م، حسنزاده پ و نوروزی تبریزی ک.( 1392). تأثیر تخلیه هیجانی با نوشتن بر افسردگی بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس. مجله روان پرستاری، شماره 2 (1)، صفحات: 20-11.
- قادری ز ،خدادادی ز ، عباسی ز . (1389) .اثربخشی گروه درمانی تلفیقی به شیوه ی تصمیم گیری دوباره و روایت درمانی بر کنترل عواطف در نوجوانان دختر شهر شیراز .فصلنامه زن وجامعه، شماره 3 ، صفحات 137-154.
- قدیری م.ح .( 1384).مدیریت خشم .مجله معرفت ، 14: 93-106.
- قربانی ن.( 1382).روان درمانگری پویشی کوتاه مدت . تهران : سمت.
- قربانی ن.( 1387). پیامدهای فیزیولوژیک و روان شناختی شکست مقاومت و افشای هیجانی در روان درمانگری . رساله دکتری، تهران: دانشگاه تربیت مدرس.
- کاظمیان سرداری ش.( 1386). کاوش ارتباط بین عزت به نفس نوجوانی و بهبودی و سلامت بودن با کارآیی تحصیلی آموزشی. پایان نامه دانشگاه آزاد.
- کاویانی ح و موسوی ا.( 1378). رواییسنجی و پایایییابی پرسشنامه اضطراب بک در فارس، مجله دانشکده پزشکی.
- کُرِی وج.( 2010) . و نظریه و تمرین روان درمانی ؛ ترجمۀ یحیی سید محمدی. تهران: (2000)انتشارات ارس باران.
- کرین و. (1934). نظریه های رشد (مفاهیم و کاربردها ).ترجمه خوی نژاد غلامرضا و رجایی علیرضا 1391 تهران .انتشارات رشد.
- کدیور پ.( 1386). روانشناسی تربیتی، چاپ نهم، تهران ، انتشارات سمت.
- کرینگ ، آن .م دیویدسون ، ج . س ، نیل ، جان . م ، جانسون ، شری ل. (2007) .ویرایش دهم ، آسیب شناسی روانی (1388) ، ترجمه شمسی پور ، ح . تهران : ارجمند.
- کرامتی ه و شهرآرای م. (1383). بررسی نقش خودکارآمدی ادراکشده در عملکرد ریاضی. مجلهی علوم انانی، نوآوریهای آموزشی، 4 (1)، صفحات: 115-103.
- کرمی ج،زالی پورس،پورجواد م. (1393).اثربخشی افشای هیجانی بر سندرم پیش از قاعدگی ، مجله زنان و مامائی ونازایی ، شماره 131، 6-12.
- کلینکه آ ک .( 1388). مهارت های زندگی. (ترجمه شهرام محمدخانی). تهران، انتشارت: سپند هنر.
- کوله مرز م، ایرانی ز، بختی م، رضایی فرد ا لف . (1393). راهبردهای خود تنظیمی تحصیلی و کنترل عواطف در پیش بینی رفتارهای پرخطر دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری ، فصلنامه کودکان استثنایی ، سال چهاردهم، شماره 2.
- کوله مرز م، در تاج ف، امینی م م . (1391). مقایسهی ناگویی خلقی و کنترل عواطف در مادران دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری، مجله ناتوانی های یادگیری، شماره 2 ، صفحه 24-6.
- گلدنبرگ ای . گلدنبرگ ه.( 1387).خانواده درمانی . ترجمه:حمید رضا حسین شاهی برواتی:نشر روان.
- گنجی ح .( 1388).بهداشت روانی .تهران ، نشر ارسباران.
- گنجی ح .( 1389). چاپ هفتم ،ارزشیابی شخصیت . تهران ،نشر ساوالان.
- گنجیارجنگی م و فراهانی م.( 1388). رابطه استرس شغلی و خودکارآمدی با رضایت از زندگی در امدادگران حوادث گاز استان اصفهان، فصلنامه علمی پژوهشی پژوهش در سلامت روانشناختی، 2 (3)، صفحات: 24-15.
- لطف آبادی ح .(1380). روانشناسی رشد 2؛ نوجوانی ، جوانی و بزرگسالی ،تهران ، سمت.
- لطف آبادی ح . (1389). روانشناسی کاربردی نوجوانی و جوانی . تهران : سازمان ملی نوجوانان . چاپ سوم.
- لنگرودی سبزه ارای م ،محمدی م ،مهری ی ،طالعی ع. (1393). مولفه های سلامت روانی و اضطراب امتحان در دانش اموزان مدارس استعدادهای درخشان و عادی .فصل نامه پژوهش های کاربردی روان شناختی ،علمی – پژوهشی شماره 3.
- لورابرک .( 1389). ترجمه سید محمدی، یحیی،روان شناسی رشد (از لقاح تا کودکی)جلد اول، تهران،انتشارات ارسباران.
- لورابرک .( 1389).ترجمه سید محمدی، یحیی،روان شناسی رشد(از نوجوانی تا پایان زندگی )جلد دوم، تهران، انتشارات ارسباران.
- لوئیس ،ش .(1382).نظریه های مشاوره (دیدگاه های مشاوره )، ترجمه آرین ،سیده خدیجه .تهران : انتشارات اطلاعات.
- محمدزاده ح، حسینی ف ، توفیقی الف، نمی زاده ن، بدوی ب.( 1392) . مقایسه خودکنترلی و کنترل عواطف در
- محمودی عالمی ق . (1379).بررسی تأثیر قاطیت درمانی بر میزان اضطراب تحصیلی دانش آموزان مدارس راهنمایی و دبیرستان های دولتی شهرستان قائم شهر سال. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علوم پزشکی ایران.
- مرحمتی ز . (1385). بررسی اثربخشی مشاوره به شیوه متمرکز بر عواطف EFT بر افزایش سلامت روانی دانشجویان دختر . پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ شده دانشگاه ازاد اسلامی واحد مرودشت.
- معین ل، هنرپروراده ن، روستایی ف.( 1392). مقایسه ابراز وجود سرسختی روان شناختی و خودکارآمدی در نابینایان ورزشکار و غیر ورزشکار ، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت.
- مک گراو ف.( 1999).خانواده موفق،ترجمه :محمد مهدی شریعت باقری تهران :انتشارات دانژه.
- ملکی م. (1391).شیوع شناسی بیماری های روانی.خبرنامه ی انجمن علمی روان شناسان بالینی ایران.
- ملکیپیربازاری م، نوری ر و صرامی غ. (1390). حمایت اجتماعی و علایم افسردگی: نقش واسطهای خودکارآمدی. فصلنامه روانشناسی معاصر، شماره 6 (2)، صفحات: 34-26.
- منصور م، دادستان پ، . (1386)روان شناسی ژنتیک2 (از روان تحلیلگری تا رفتارشناسی)تهران، انتشارات رشد،چاپ پنجم.
- منصورم .( 1386).روان شناسی ژنتیک (تحول روانی از تولد تا پیری)تهران،انتشارات سمت،چاپ سوم .
- موسوی زاده آ ، پزشک ش . (1391).بررسی اثربخشی افشای هیجانی نوشتاری بر میزان افسردگی و ظرفیت حافظه فعال در نوجوانان دختر افسرده ، مطالعات روان شناختی ، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه الزهرا ، دوره 8 ، شماره 3.
- موسوی، ر، موسوی س، اکبری زردخانه س. (1388) وسیله ای برای ارزیابی و تشخیص اختلالات اضطرابی در کودکان و نوجوانان HBI . : (2) 6: 147- 54.
- میرزایی م ، غرابی ب، بیرشک ب.( 1392). نقش کمال گرایی مثبت و منفی، خودکارآمدی، نگرانی مشکل در نظم بخشی هیجانی در پیش بینی اهمال کاری رفتاری و تصمیم گیری. مجله روان پزشکی و روان شناسی بالینی ایران. شماره3، دوره 19.
- میکائیلی ف، عیسی زادگان ع، نویدجو م.( 1392). بررسی اثربخشی افشای هیجانی نوشتاری در افزایش امید و کاهش ادراک درد در زنان مبتلا به ام اس شهرستان ارومیه در سال 92، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه ارومیه.
- مینوچین س. (1974).خانواده و خانواده درمانی ، ترجمه ثنایی ،باقر (1383) ، چاپ دوم .تهران : امیرکبیر.
- نادری ع ، صیف نراقی م .( 1388) . چاپ هفتم ، روش های تحقیق و چگونگی ارزشیابی آن در علوم رفتاری .تهران : بدر.
- نظری ع .( 1388) .مبانی زوج درمانی و خانواده درمانی . تهران :علم.
- نوربالا ا، علیپور ا، شقاقی ف، نجیمی آ و آگاههریس م. (1390).تأثیر آموزش افشای هیجانی نوشتاری بر شدت افسردگی و کاربرد مکانیسمهای دفاعی بیماران افسرده. مجله دانشور پزشکی، شماره 93، صفحات 10-1.
- نولمن س.،فردریکسون ب، لافتس ج، وگنارو.( 2009). ویراست پانزدهم .زمینه روان شناسی اتکینسون و هیلگارد ، (ترجمه : گنجی ،حمزه 1390)، نشر ساوالان.
- نویدیان ع ؛شهرکی ثانوی ف؛انصاری مقدم ع و فرجی شوی م. (1390). بررسی رابطه الگوهای ارتباطی خانواده برکیفیت زندگی نوجوانان. فصلنامه مشاوره و روان درمانی خانواده. 110 -114.
- نیاکروئی ر. (1382).بررسی رابطه بین خودکارآمدی عمومی و سلامت روان دانش آموزان پایه سوم متوسط شهر بابل علامه طباطبائی .
- هالجین ، ر ،و یتبورن ، س.( 2003). اسیب شناسی روانی :دیدگاه های بالینی در مورد اختلال های روانی ، ترجمه سیدمحمدی ،یحیی (1389). نشر روان.
- هنرپروران ن. (1386).مبانی بهداشت روان . تهران : انتشارات بشری ،چاپ سوم.
- هنر پروران ن، قلتاش ع، ترفیفی الف. (1392). اثربخشی مشاوره گروهی به شیوه تلفیق سایکودرام وتحلیل رفتار متقابل به کنترل عواطف دانشجویان رشته مشاوره و روان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرو دشت.
- هنری ماسن پ ،رشد شخصیت کودک ، ترجمه یاسایی مهشید تهران ،نشرمرکز ، کتاب ماد 1380 .531.
- یاسایی م.( 1384). رشد و شخصیت کودک،تهران، انتشارات ماد، چاپ اول، ویرایش دوم .
- یزدانفر مهناز ، منشئی غلامرضا ، اگاه هریس مژگان ، علی پور احمد ، نوربالا احمدعلی. (1394).اثربخشی اموزشی افشای هیجانی نوشتاری در افزایش بهزیستی روان شناختی و بهبود کیفیت زندگی بیماران با اختلال روان تنی. مجله پژوهش و سلامت ، شماره (1) ص 41-35.
- یوسفی ف.( 1386) . ارتباط بین تنظیم شناختی و اضطراب در دانش آموزان تیز هوش JRe به استثنای کودکان و شماره 6: صفحه 871-92.
- Archibald, A. Graber J & Brooks-Gunna, J .( 2006).Pubertal process and psycholigacal growth in adolescence. Adams & Berzonsky (Eds).Blackwell handbook of adolescence Malden , MA : Blackwell publishing : 24-48.
- Atteli, H C& Johnson- larid , K A. (1987). Difficulties in emotion regulation and impulse control in recently abstinent alcoholics compared with social drinks. Addictive Behaviors, 33, 388- 394.
- Baiki, CA & Whilhel ,W. (2005). Emotional and physical health benefit of expressive writing. Advances in psychiatric treatment, 11: 338-346.
- Bandura, A . (1994).Self-efficacy . In V.S. Ramachaudran (Eds), Encyclopedia of human behavir (pp.71-81).NewYork : Academic Press.
- Bandura ,A. (1997) . Self-Efficacy :The exercise of control . New York: Freemann.
- Bandura, A .(1986). Social foundations of thought and action . A Social Cognitive theory . Englewood Cliff, Prentice Hal.
- Bandura, A.( 1998). Personal and collective efficacy in human adaptation and change. In J. G. Aaire (Eds.), Advances in psychological science: social, personal and cultural aspects ppZ:51-71, England: psychology press/Erlbaum.
- Bandura, A. (2000). Exercise of human agency through collective efficacy. Current Directions in psychological Science , 9-75-78.
- Bandura , A . (2001).Social cognitive theory : An genetic prespective . Annual Review of Psychology , 52,1-26.
- Bandura, A . Edwin, A. (2003). Negative self –efficacy and goal effects revisited , Journal of applied psychology ,88(1):87-99.
- Bandura, A . (2006) .Guide for constructing self-efficacy scales. In : Pajares F , Urdan Tc , Editors . Self –efficacy beliefs of adolescents. Charlotte , Nc, Information Age Publishing , p ;307-37.
- Bandura ,A. (2006). Adolescent development from agnatic perspective. In pajares and T. Urban (eds). Self-efficacy beliefs of adolescent, 5 : 143- 146.
- Barnnent ,TS .(2000).Strategies to improve student motivation.Intervention in school clinic.
- Barry, R A. Lakey B & Orehek ,E.(2007). Links among attachment dimensions, affect, the self, and perceived support for broadly generalized attachment styles and specific bonds. Personality and Social Psychology Bulletin, 33, 340- 353.
- Beck ,AT , Steer RA. (1990).The Beck Anxiety Inventry Manual .San Antonio , TX :Psychological Corporation.
- Beck, A.T., Epstein, N., Brown, G., &Steer, R.A.( 1988). An inventory for measuring clinical anxiety: psychometric properties. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 56, 893–897.
- Befler , ML. (2008).Child and adolescent mental disorders: The magnitude of the problem across the globe.Journal of Child Psychology and Psychiatry , 49(3):226-236.
- Berzonesky , MD & Kuk , L S . (2005) .identity style , psychosocial maturity , and academic performance. Journal of Personality In Indiviual Differences , article in press.
- Bogels , S., & Brechman – Toussaint , M .(2006). Family issues in child anxiety : Attachment , family functioning , parental rearing and beliefs . Journal of Clinical Psychology Review , 26-834-56.
- Bolat , N. Dogangun B. Yavuz, M, Demir T. (2011).Depression and anxiety levels and self- concept characteristics of adolescents with congenital complete visual impairment. Turkish Journal of Psychiatry, 22( 2): 77-82.
- Bown, J. (2006). ‘Locus of Learning and Affective Strategy Use : two factors affecting success in self –instructed language learning ‘, Foreign Language Journal 39,4 : 460-659.
- Bradly , B P & Mogg K. (1994). Mood and personality in recall of positive and negative information . Behaviour Research and therapy, 32,137-141.
- Burt S, A . Barnes A R ,McGue M & Iacono W G.( 2008) .Parental divorce and adolescent delinquency : Ruling out the impact of common genes.Developmental psychology,44.
- Butz Amanda R . Usher Ellen L .(2015) . Salient sources of early adolescents self-efficacy in two domains , The Cotemporary Educational psychology ,Volume 42 , Pages 49-61.
- Campbell, RS. Penne baker, JW. (2003). The secret life of pronouns : flexibility in writing style and physical health. Psychosis; 14(1):60-65.
- Celok ,L .(2006).Psychotropic Substance Abuse Among Adolescents : A Structural Equation Model on Risk and Protective Factors .41(8)34-44.
- Cepeda, SM . Chapman R. Miranda ,N. Sanchez R, Rodriguez CH. Restrepo AE. Ferrer LM. Linares RA & Carr DB. (2008). Emotional Disclosure Through Patient Narrative may improve pain and well-being: result of a Randomized Controlled Trial in patients with cancer pain. Journal of pain and symptom management, 35, (6).
- Cheung ,S& Sun, S. (2000). Effects of selfefficacy and social support on the mental health conditions of mutual-aid organization members. Social Behavior and Personality, 28, 413-421.
- Chew, Pk. (2008). Job stress , employee health and life satisfaction. Journal of Occupational health and safety ,(47);50-53.
- Chibucos , T & Leite, R (.2005).Family theory , Sage ,49(3);96-110.
- Choi , N. (2000).Self-efficacy and self-concept as predictors of college students' academic performance. Psychology in the Schools.
- Ciarrochi, J. Chan, AY & Bajgar J.(2000). Measuring Emotional Intelligence in Adolescents. Personality & Individual Differences.
- Compton, SN, Walkup, JT. Albano AM. Piacentini, JC. Birmaher ,B. Sherrill JT et al. (2010) . Child / Adolesent Anxiety Multimodal Study (CAMS): rationale, design, and methods. Child Adolesc psychiatry Ment Health; 4(1):1-15.
- Costello ,EJ. Egger ,Hl. An gold, A. (2005). The developmental Epidemiology of Anxiety Disorders: Phenomenology, Prevalence, and co morbidity. Child Adolesc psychiatr Clin N Am; 14(4):631-48.
- Corey G .(2010) .Theory & practice of psychothroepy.14(6):132-148.
- Dave, D.Rashad, I. Spasojevic j.( 2006).The effect of retirement on physical and mental health outcomes: National Bureau of Economic Reaserch .
- Davidsen, A S & Fosgeru , C F .( 2014).General Practitioners’ and psychiatrists’ responses to emotional disclosures in patients with depression : 95(1) ; PP . 61-68.
- Dinter, M V . Dochy, F . Segers M .(2015). The contribution of assessment experiences to student teachers, self-efficacy in competence based education. The Teaching and Teacher Education , Volume 49: 45-55 .
- Driscoll, A K .Russell ,S T&Crockett LJ. (2008) .Parenting styles and youth well-being across immigrant generations.Journal of Family Issues: 29(2),185-209.
- Dubey, A., Pandey, R., & Mishra, K.( 2010). Role of emotion regulation difficulties and Positive/negative affectivity in explaining alexithymia-health relationship: An overview. Indian Journal of Social Science Research, 7, 20-31.
- Dunham, GD. (2008). Emotional skill falnes and Marital sabis faction. Unpublished Doctoral Dissertation. University of Okran.
- Durriez , B. (2004). A research note on the relation between religiosity and racicm : the importance of the way in which religious contents are beings processed.
- Elias, H . Huey-Yee T .(2009). Relationship between perceived parental and maternal parenting styles and students academic achievement in selected secondary schools. European Journal of Social Sceiences , 9 , 181-92 .
- Epstein ,EM. Sloan, DM. Marx BP. (2005). Getty to the heart of the matter: written Disclosure, Gender, and heart rate. Psychosom Med, 67(3): 413-419.
- Esterling, B A. Antoni M H. Fletcher , M A. Margulies S& Scheiderman, N. (1994). Emotional disclosure through writing or speaking modulates latent Epstein - Barr virus antibody. Journal of consulting & clinical psychology .62-130-140.
- Fergusson , D .M . Horwood ,L .J ., Ridder ,E . M ., & Beautrais , A.L . (2005) .Subthreshold depression in adolescence & mental health outcomes in adulthood . Journal of General Psychiatry , 62 ,66-72.
- File SE & Hyde JRG. (2012). Can Soaial interaction be used to measure anxiety? British journal of pharmacology, 62(1) ; 19-24.
- Foa ,EB. Huppert , J D & Cahill S P. (2006). Emotional Processing Theory: An Update. In B. O. Rothbaum (Ed.), Pathological Anxiety: Emotional Processing in Etiology and Treatment. New York: Guilford Press.
- Frattaroli , J . (2006). Exprimental Disclouser and Its Moderators : a Meta-Analysis , Psychology Bulletin 132 (6) , 823 , 865.
- Freyd, JJ. Klest B & AllardCB. (2005). Betrayal Trauma: Relationship to physical health, psychological Distress, and a written Disclosure Intervention. Journal of Trauma & Dissociation, 6(3) ; 83-104.
- Frisina,PG. Borod ,JC & LeporeSJ .(2004). A meta- analysis of the effects of written emotional disclosure on the health outcomes of clinical populations. The Journal of nervous and mental disease, 192, ; 629-634.
- Galderisi, S. Heinz ,A. Kastrup ,M. BeezholdJ& Sartorius N.( 2015). Toward a new definition of mental health. World Psychiatry, 14(2), 231-233.
- Gaillard ,JM. (2000). Implications of brain lateralization for intensive short-term dynamic psychotherapy. Int J Shortterm Psychother; (14): 79-97.
- Garcia, A M .(2006). Changes in writing self-efficacy and writing products and processes through specific training in the self-efficacy beliefs of students with learning disabilities . A Contemporary Journal.
- Garnefski ,N. Kraaij V. (2006). Cognitive emotion regulation questionnaire-development of a short 18-item (CERQ-short). Personality and Individual Differencel, 41, 1045-1053.
- Garsion, A & kahn J.( 2009).Emotional self-disclosure and Emotional Avoidance : relation with symptoms of depression and anxiety . Journal of counseling psychology. 56,573-584.
- Gartner ,E, Rude SS, Penne baker ,JW.(2006). Benefits of Expressive Writing in Lowering Rumination and Depressive symptoms. Behar Ther;(37): 292-3030.
- Gassil, Y& Mourphy ,BJ. (2010). Constrat validation of a strategy model of student self regulated learning,Journal of Educational Psychology, 45, 247-255 .
- Gellaitry ,G. Peters ,K. Bloomfield, D & Home, R. (2010). Narrowing the gap: the effects of an expressive writing intervention on perceptions of actual and ideal emotional support in woman who have completed treatment for early stage breast cancer. Psycho-Oncology,19 ; 77-84.
- Giannotta ,F. Michele S, Wendy K, Silivia C . (2009). Results of an Italian School –based Expressive Writing Intervention Trial Focused on Peer Problems , Journal of Adolescence.32,1377-1389.
- Gluckman, PD. Hanson MA. (2006).Evolution, development and timing of puberty. Trends Endocrinal Metab; 17(1): 7-12.
- Goldsmith ,RE.( 2004). Physical and Emotional health Effects of Betrayal Trauma: A Longitudinal Study of young Adults. Unpublished doctoral dissertation, University of Oregon.
- Gomes , R ,Cooper A, Mcormond R &Tatlow S. (2004). Gray, s reinforcement sensitivity theory .Comparing the separable and joint subsystems hypothesesin the predictions of pleasant and unpleasant emotional information processing . Personality and Individual differences , 37-289-305.
- Gomez, A & Gomez R . (2002). Personality traits of the behavioral approach and inhibition system: association with processing of emotional information . Personality and individual differences , 32-1299-1316.
- Gray beal, A. (2004). Expressive writing as a therapeutic intervention for adult children of divorce. Unpublished doctoral dissertation . the university of Texas At Austin .
- Grewal , Seena ,SK MSC .(2011).A comparison of the presentation and outcome of anorexia nervosa in early and late adolescence. University of Toronto (Canda),137 pages ; AATMR 762.
- Gross J J. (1998). The Emerging Field of Emotion Regulation: An Integrative Review. Review of general psychology, 2(5), 271-299.
- Gross JJ.(2002).Emotion regulation : Affective , Cognintive , and Social consequences, Review of General Psychology ,2. 271-299.Cambrige univ Press.
- Gross , JJ . John op .(2003).Indiviual differences in two emotion regulation processes : implications for affect , relationships , and well-being , Journal of Personality and Social Psychology .85(2).348-362.
- Gross ,J J & Muñoz RF. (2005). Emotion regulation and mental health. Clinical Psychology: Science and Practice, 2(2): 151-164.
- Guido ,RZ .( 2014).Anxiety Disorders : Real Disease , Real Treatment . Published Online
- Han , W .(2010) . Self-consiciousness , self-efficacy and Peer learning . International Conference On E-Business And E-Government.
- .
- Hettma , J.M ., Prescott , C .A., Myers , J.M., Neale , M.C., & Kendler , K .S.(2005) . The structure of genetic and environmental risk factors for anxiety disorders in men and women.Archive of General Psychiatry 62 , 182-189 .
- Hinkelman, L.(2004) .Womens’ self –defense training : an examination of assertiveness , self -efficacy , hyper feminity , and athletic identity . [ Thesis] .Columbus ,Ohio :Ohio State University , Educational Services and Research
- Hoagwood, k.Jensen, ps .pettiT.Burns ,B J. (1996) .Outcomes of mental health care for children and adolescents:I.A comprehension conceptual model. Journal of the American Acdemy of child and Adolscent psychaiatry :35,1055-1063.
- Hudson , J. L ., & Rapee ,R.M.( 2004). From anxious temperament of disorder :An etiological model of Generlized Anxiety Disorder . In : R .G .Heimberg , C . L. Turk , D.S . Mennin,Generlized Anxiety Disorders : Advance in research and practice .pp . 51-74.New York: Guilford Press.
- Hurd, S., and Junhong Xiao.(2010) .'Anxiety And Affective Control Among Distance Language Learners In China And The UK'. RELC Journal 41.2 : 183-200.
- Huurre , T ., Junkkari , H ., & Aro , H .(2006). Long-term psychological effect of parental divorce.Afollow- up study from adolescence to adulthood. Journal of psychiatry and Clinical Neuroscience 256 , 256-263.
- Jacquelyn ,D & Klos ,SA.( 2002). An exposure based examination of effects of written emotional disclosure . B J of psychology ;7(9)76-31.
- Jackson, J.( 2002). ‘ Reticence in Second Language Case Discussion : Anxiety and Aspiration ‘, System 30.1 :65-84.
- Jerman, F . Vander Linden ,M, D’Acremont , M. Zermatten A . (2006).Cognitive emotion regulation questionarire (CERQ) : Confirmotory factor analysis and psychometric properties of the French translation.Eur J Psycol as, 22(2):126-31.
- Jerusalem, M. Klein Hassling, J. (2009). Mental health promotion in schools by Strengthening self- efficacy, Health education. Vol. 10g, No. 4, pp. 329-341.
- Jex , SM , Bliese PD.(1999).Efficacy beliefs as moderator of the impact of work related stress : Multilevel study. Journal of Applied psychology , 84,359-361.
- Jose ,M.Leon-Perez, Francisco, J. Medina and Lourdes Mandate .(2011). Effects of self- efficacy on objective in transactions and disputes, fnternational journal of conflict management, Vol. 22 , No. 2, pp. 170-189.
- KA. Wilhelm K, Johnson B, Boskovic M, Wedgwood L, Finch A, Huon G.( 2006). Expressive writing for high-risk drug dependent patients in a primary care clinic: a pilot study. Harm Reduction ,19 : 34.
- Kacewicz ,E. Slatcher ,RB. Penne baker, JW.( 2007).Expressive Writing : An Alternative to Traditional Methods. In luciano L'Abate ( ed), Low –cost interventions to promote psysical and mental health: Theory, research , and practice. New York: Springer.
- Kanawaty , G. (2007).Managing and developing new forms of organization (occupational sources of stress and satisfaction with life ).International Labor Office.
- Kapoti ,A .(2000).Emotional IO test in women and men. Journal of Abnormal psychology , vol . 45,pp.35-36.
- Karabiyik, B. Korumaz , M.(2014). Relationship Between Teacher ,Self-efficacy Perceptions and job satisfaction level . Procedia social and Behavioral Sciences 116.
- Karmadose,D & Kalantezy ,N .(2012). Synopsis of psychiatry .9th ed, Lippincott Williams and wilkins.44-5,800,181-2.
- Kelin, JD. Wilson ,KM. (2002). Delivering quality care : adolescents’ duscussions of health risks with their providers , Journal of Adolescent Health.30 :190-5.
- Kelly , J .(2009) .Parental death has major impact on depression risk in youth. American Journal of Psychaitry ,166,786-794.
- Kgreech Suzamnah , Smith J . Grimes, S . Meagher ,W .(2011). Written Emotional Disclosure of Trauma and Trauma History Alter Pain Sensitivity , The Journal of Pain, Volume 12 , Pages 801-810.
- Kiesner,J & Kerr, M. (2004). Families , peers, and contexts as multiple determinants of adolescent problem behanior. Journal of Adolescence, 27 , 493-495.
- Kim ,U & Mayer, B .(2000).The inter-relationships among German adolescents ‘self efficacy ,perception of home and school environment and health . Poster the 15th International congress of the International Association for Association for Cross-cultural psychology (IACCP).Pultusk , Poland.
- Kim, YH.(2003). Correlation of mental health problems with psychological construction in adolescence: Final results from a 2 year study, International Journal of Nursing studies , 40; 115-125.
- Kim, K S. (2005). Self-differentiation , Perceived Family Conflict, and cultural values among Asia Amen can college students . Colombia university . proquest dissertation & and these.
- Kim Y, Kwon M & Kim S. 2012. Social support for disabled workers, self- efficacy and depressive effect on job stress. Korean Journal Of Occupational Health Nursing, 21 (2), 116-124.
- Kim, EY. Lee MI. (2012).Psychosocial aspects in girl with idiopathic pre copious puberty. Psychiatry Investing Mar ; 9(1): 25-8.
- Kim, H. (2015).’Making Relations,Managing Grief :The Expression and Control of Emotions In Jepanese Death Rituals’. The Asia Pacific Journal of Anthropology 16,1 .
- Klein, k & Boal, A . (2001).Expressive writing can increase working memory capacity . Journal of Experimental Psychology ,vol . 130 , NO .3 . 520 – 533.
- Kloss, JD & LismanSA. (2002). An exposure-based examination of the effects of written emotional disclosure. British Journal of Health Psychology, 7 ; 31-46.
- Kniele K . (2004).Emotional Expressivity and working memory capacity .Drexel University , Philadephia.
- Komarraju, M & Nadler D . (2013) .Self –efficacy and academic achievement : why do implicit beliefs , goals , and effort regulation matter . Learning and Indiviual Differences ,In press , 34-45.
- Koopman, C. Ismailji, T. Holmes ,D. Classen ,CC. Palesh O et al.( 2005). The effects of expressive writing on pain, depression and posttraumatic stress disorder symptoms in survivors of intimate partner violence. Journal of Health Psycho 10(2),211-210.
- Kossakowska ,M.M., Ciescinska . C ., Jaszewska .J .,& Placek ,W.J.(2010).Control of negative emotions and its’ implication for illness perception among psoriasis and vitiligo patients JEADV , 24,4290433.
- Kovac ,SH & Range , L M. (2002). writing projects : Lessening under graduaters unique suicidal . Bereavement. Suicide & Life -threatening Behavior, Spring , 30-50-61.
- Kowalski , R M. (1999). Speaking the unspeakable : self -disclosure and mental health . In R.M. Kowalski , & M.R. Leary (ED). Social psychology of Emotional and behavioral problem.(pp.225-247) Washington ,DC ,US: American Psychological Association.
- Kring ,A M & Werner K H.( 2010). Emotion regulation and psychopathology. In Philippot, P. & Feldman, R. S. (Eds.), The regulation of emotion, (pp. 359-385). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
- Krpant ,M . Kross ,E . Berman, G . Deldin, J . A shren , Jondis J .(2013). An everyday activity as a treatment for depression : The benefits of expressive writing for people diagnosed with major depressive disorder , The Journal of Affective Disorders , Volume 150 , Issue 3 : 1148-1151 .
- Krich ,H .(2011) . A test of wrriten emotional disclosure as an intervention for posttrumatic stress disorder . Behaviour and Therapy , 49,299 -304
- Kurbanoglu ,SS. (2003). “self –efficacy : Aconcept closely linked to information literacy and lifelong learning “ Journal of Documentation (59)(6) , 635 – 646.
- Kurt T,Duyar I & Calik T . (2011).Are we legitimate yet ?A closer look at the casual relationship mechanisms among principal leadership ,teacher self-efficacy and collective efficacy .Journal of Mangement Development , 31 (1): 71 -86.
- Lang, P. (2004). The varieties of emotional experience: a meditation on James-Lange theory. Psychological Review, 101, 211–221.
- Lee L,Arthur A, Avis M. (2008).Using self-efficacy theory to develp interventions that help prder people overcome psychological barriers to physical activity : A discussion paper. Internation Journal of Nursing studies , 54 ; 1690-1699.
- Lepore, SJ.Fernandez-Berrocal. Ragan, J & Ramos N.( 2004). Its not that bad: social challenges to emotional disclosure enhance adjustment to stress. Anxiety Stress Coping;17, ; 341-61.
- Lepore ,SJ.( 1997). Expressive Writing Moderates the Relation between Intrusive Thoughts and Depressive symptoms. J personality and Soc psycho; 13(5): 1030- 1037.
- Lian Tam ,C. Chong , A. Kadirvelu, A & Tingkho Y . (2012).Parenting Styles and Self-Efficacy of Adolescent : Malaysian Scenario . Global Journal of Human Social Science , 12(14),18-25.
- Linley ,PA & Joseph ,S. (2009). Positive psychology in practice , Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
- Long , L و Young, G. (2008).Counseling and threopy for couples , CA : Thomason Brook / Cole Pub.
- Luszczynska, A , Scholzu R. (2005).The general self-efficacy scale scale: multicultural validation studies .J Psychol 139,(5):439-57.
- Macek, P & Jezek, S. (2007). Adolescent's assessments of parents and peers: relationships to self- esteem and self- efficacy. Ceskoslovenska psychologies. 51, 26-34.
- Maddux, J E.( 2009 ).The Power of believing you can. In Journal of Psychology, 85, 37-42.
- Marcia J E . (1993).Development and validation of ego identity status . Journal of personality and social psychology , 3(5) , 551-558.
- Martini TS & Busseri MA . 2010. Emotion regulation strategies and goals as predicators of older mothers ‘ and adult daughters ‘ Helping – Related subjective . Well-Being .Psychology and aging ,25,48-59 .
- Maughn, B.(2005).Childhood and adolescent mental health : Understanding the lifetime impacts . Report of a seminar organized by the Office of Health Economics and the Mental Health Foundation , April 2004 . London: Mental Health Foundation.
- Mauss, IB. Cook CL, Cheng JYJ & Gross JJ. (2007). Individual differences in cognitive reappraisal: experiential and physiological response to an anger provocation. International Journal of psychophysiology , 66 , 116-1240.
- Mazur ,J. Szkutink AM, Tabak I . (2014).Changes in family socio-economic status as predicators of self-efficacy in 13-year –old polish adolescents.International Journal of Public Health , 59,157-115.
- Mauss, IB. Cook ,CL. Cheng, JYJ & Gross JJ. (2007). Individual differences in cognitive reappraisal: experiential and physiological response to an anger provocation. International Journal of psychophysiology , 66 , 116-1240.
- Meeus, M. Schoot ,RVD. Keijsers, L and Branje, S. (2011). Identity statuses as developmental trajectories: A five- wave Ionqituinal study in early- to- middre and middle –to- late adolescents, Journal of youth and adolescent psychiatry vol , 1 , No1 81- 72.
- Meichenbaum, D .(2007). stress inoculation training : A preventative and treatment approach . Waterloo : Ontario Canada N2L3GL.
- Mendlowicz ,M. (2014). Quality of Life in Individuals With Anxiety Disorders. American Journal Of Psychiatry, 157(5), 669-682. doi:10.1176/appi.ajp.157.5.669.
- Mennin, D S, Heimberg R G, Turk C L & Fresco D M. .(2002) . Applying an emotionRegulation framework to integrative approaches to generalized anxiety disorder. Clinical Psychology: Science and Practice. 9, 85–90.
- Mennin, DS. Heimberg, R G. Turk, C L & Fresco DM. (2005). Preliminary evidence for an emotion dysregulation model of generalized anxiety disorder. Behaviour Research and Therapy, 43(10), 1281-1310.
- Meredith, P. Strong, J & Feeney, JA. (2006). Adult attachment, anxiety, and pain self- efficacy as predicators of pain in.
- Middendrop ,H. Geenen ,R. Sorbi, MJ. Van Doornen ,LJP& Bijlsma, JWJ(. 2004). Psychological, clinical, and physiological effects of emotional disclosure: A home-based study in patients with rheumatoid arthitis, Manuscript in preparation.
- Milkanich, A.Meier, JA. Cooper, JR. (2005). Emotional Writing Effectiveness: Do Coping styles and Timing of the Event predict Outcomes ? Am J PsycholRes; (1): 112-122.
- Mishra , S. Shanwal, VK. (2014).Role of family environment in developing self-efficacy of adolescent. Integrated Journal of Social Sciences I, (1),28-30
- Mumford, E. Schlesinger ,HJ & Glass ,GV. (1982). The effects of psychological intervention on recovery from surgery and heart attacks: an analysis of the literature. American Journal of Public Health.
- Myher, G. (2004) . Reasoning with psychosis patients:Why should a general psychiatrist care about cognitive- behavioral therapy for schizophrenia ?England :Bulletin archives.
- Neumann R, Seibt B & Strach F. (2001). The influence of global mood on emotions: Disentangling feeling and knowing .Cognitive and Emotion, 15-725-747.
- Niven , K .Totterdell ,P. Miles ,E. Webb TL, Sheeran P.(2015).Cognitive and emotion : Routledge , QueensLand University of Technology.
- Okrodudu, G .(2010).Influence of parenting styles on adolescent delinquency in Delta Central Senatonial District . EDO Journal of Counselling , 3,58-860.
- Oldehinkel ,A. Verhulst, F. Ormel, J. (2011). Mental heath problems dwriy puberty: Tanner stage- related differences in specific symptoms. The TRAILS Study. Jornal of Adolescence; 34: 73-85.
- Ogunyemi ,A . O.,& Mabekoje, S. O.(2007). Self-efficacy , risk-taking behavior and mental health as predicators of personal growth intiative among university undergraduates. Journal of Reaserch in Educational Psychology , R , 349-362.
- Pajaris, F & Valiante G .(2002). Students self-efficacy in their self-regulated learning strategies . A developmental perspective. Psychologia, 45(6):211-221.
- Pajaris F, Miller J .(2008).Motivational role of self-efficacy beliefs in self-regulated Learning . Journal of School Psychology ,page 122-136.
- Parent AS, Teilmann G, juul A , Skakkebaek NE, Toppari J, Bourguignon Jp. (2005).The timiuy of normal puberty and the age limits of dexual precocity: variations around the world, and changes after migration. Endocr Rev , 24 (5) :668 -93.
- Parvin L A & John P D.( 2001). Personality : Theory & Research . New York: John Wiley & Sons , Ind.
- Pender NJ, Murdaugh C, Parsons MA. (2006). Health education in nursing practice. Upper Saddle River, NJ: Pearson/Prentice-Hall.
- Pennebaker, J.W. (1995). Emotion, disclosure, & health. Washington, DC, US: American Psychological Association.
- Pennebaker, J.W. (1997). Health effects of the expression (and non-expression) of emotions through writing. In A. Vingerhouts, F. van Bussel, & J. Boelhouwer (Eds.), The (non)expression of emotions in health and disease (pp. 267-278). Tilburg, The Netherlands: Tilburg University Press.
- Penne baker JW, Seagal JD.( 1999). Forming a story: the health benefits of narrative. J Clin Psychol; (5): 1243-1254.
- Pennebaker J w, Petrie K J Booth R J, Davison K P & Tomas MG. 1999. Disclosure of trauma and immune response to a hepatits B vaccination program. Journal of consulting and clinical psychology . 63-787-792.
- Pennebaker JW ,Zech E ,Rime B .( 2001).Disclosing and sharing emotion psychological ,social and health consequences . In M.S. Stroebe ,W. Stroebe, R.O. Hansson , &H . Schut (eds), Handbook of bereavement research: Consequences , coping , and care (pp.517-539).Washington , D.C : American Psychological Association .
- Pennebaker J W , Mehl M R & Niederhoffer K G. (2003). Psychological aspects of natural language use: our words ourselves , Annual Review of psychology , 54-547-577.
- Penne baker JW, Chung CK. (2007).Expressive writing, emotional upheavals, and health. In H. Friedman and R. Silver (Eds.) , Handbook of health psychology. New York: Oxford University Press.
- Peri JC, DeWineDB,Duffy RD& Vance kS. (2007).The academic self-efficacy of urban youth : A mixed-methods study of a school –to-work program.Journal of Career Development ,34(2),103-126.
- Petrie KJ, Booth R, Pennebaker JW, Davison KP & Thomas M. (1995). Disclosure of trauma and immune response to Hepatitis B vaccination program. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 63, (pp. 787-792).
- Petrie KJ, Both RJ, Penne baker JW. (1998).The Immunological Effects of thought suppression. J Personality and Soc psycho,75 (5): 1264-1272.
- Petrie KJ ,Fontanilla I , Thomas MG ,Booth RJ , Penne baker JW (2004). Effect of written emotional expression on immune function in patients with human Immunodeficiency virus infection : A randomized trial . Psychosom Med; 66(2): 272-75.
- Pisani A, Wyman P, Petrova M, Schmeelk-Cone K, Goldston, D, Xia Y & Gould, M. (2012). Emotion Regulation Difficulties, Youth–Adult Relationships, and Suicide Attempts Among High School Students in Underserved Communities. J Youth Adolescence, 42(6), 807-820. doi:10.1007/s10964-012-9884-2.
- PintrichP .R & DeGroot E,V .(1990). motivational and self-regulated learning components of dassroom academic performance. journal of Educational psychology, 82,33-40.
- Porcelli P, Tulipani C, Maiello E, Cilenti G, & Todarello O. (2007). Coping and illness behavior correlates of pain experience in cancer patients. psychosocial oncology, 16 (7), 644-650.
- Putwain D,Sander P&Larkin D. (2012).Academic self –efficacy in study-related skills and behaviours : relations with Learning related emotions and academic success. Educational Psychology .Article first published online ,230-250
- Reeve , Charlie L, Heggested a , Eric D & Lievens bf .2009.Modeling the impact of test anxiety and test familiarity on the criterion-related validity of cognitive ability tests.Intelligence 37,34-41.
- Richards J M & Gross J J. (2000).Emotion regulation and memory : the cognitive costs of keeping ones’ cool .J Pers Soc Psychol , 79(3) ,410-240.
- Richardson- Jones JW, Craige CP, Nguyen TH, Kung HF, Gardier AM, Drano sky A & Leonardo ED. (2011). Serotonin- 1A auto receptors are necessary and sufficient for the normal formation of circuits under lying innate anxiety, The Journal of Neuroscience, 31 (14); 6008-6018.
- Rime B. (1995). Mental rumination, Social sharing, and the recovery from emotional experience. In J. W. Penne baker ( Ed), Emotion, disclosure, & health 271-291. Washington , DC, US: American Psychological Association.
- Rogel D , Roemmich N ,Clark M .(2002).Growth at puberty.Journal of Adolescent Health .31:192-200.
- Rudy ,BM. Davic, TE. Matthews RA. (2012). The relationship among self-efficacy , negative self-erferent cognitive , and social anxiety in children : A multiple mediator model .43(3): 619-28.
- Sarason IG. (1975).Anxiety and self-preoccupation .In I.G.Sarason & C.d. Spielberger (Eds), stress and anxiety (Vol.2).New York:Hemisphere/Hastead.
- Schunk DH & Meece J L .(2006).Self-efficacy development in adolescence.In F.Pajares & T.Urdan (Eds.), Self-efficacy beliefs of adolescents. Greenwich CT: Information Age.
- Schwarzer, R & Luszcynska A.(2005) .Self-efficacy adolescene risk taking behavior and health. In : Self-efficacy Beliefs of Adolescents. Information age .Publishing ; 139-159.
- Schwarzer R& Luszczynska A. (2007).Health behavior constructs : Theory measurement , and research. National Cancer Institute Website .Retrived from http:// dccps .cancer.gov/brp / constructs /self-efficacy / index.html.
- Schwarzer R. Hallum S. (2008) . Perceived teacher self- efficacy as a predictor of job strees and burnout: Mediation analyses. Applied Psychology, 57: , 152- 171.
- Schwarzer R. (2008).Modeling health behavior change : How to predict and modify the adoption and maintenance of health behaviors . Applied Psychology , 57 (1) :1-29.
- Schweizer S. (2013).'Training The Emotional Brain: Improving Affective Control Through Emotional Working Memory Training'. Journal of Neuroscience 33.12: 5301-5311.
- Schtz PA, Hong J Y, Cross DI & Osban J N.( 2006).Reflections on investigating emotion in education activity setting . Educational Pychology Review , 18, 343-360.
- Seligman MEP. (1979). Depressive attributional style. J. Abnorm of Psychology. 88.
- Sherer M, Maddux JE, Meracadante B, Prentice – Dunn S, Jacobs B, Rogers R W .( 1982). The self-efficacy scale : Construction and validation . Psychological Reports , 51(2), 663-671.
- Shroeder , Carolyn S & Gardon Betty N . (2004).Assesment and treatment of childhood problems.Journal of social psychology,41(3),554-570
- Slatcher RB & Pennebaker JW. (2006). How do I love thee? Let me count the words: The social effects of expressive writing. Psychological Science, 17, ; 660-664.
- Slatcher, RB. Penne baker, JW. (2004). Emotional Processing of Traumatic Events. In C.L. Cooper (ed). Handbook of Stress Medicine and health. Second Edition. New York: CRC Press .
- Slatcher RB, Penne baker JW. (2007).Emotional Expression and health. In Susan Ayers. Andrew Baum, Chris McManus, Stanton Newman, Kenneth Wellston, John Weidman & Robert West (eds). Cambridge Handbook of psychology, Health and Medicine. Cambridge: Cambridge University Press.
- Smith ML, Glass GV, & Miller TI. (1980). Benefits of psychotherapy. Baltimore, MD: Johns Hopkins University Press.
- Smyth JM. Written Emotional expression: effect size, outcome types, and moderating variables. J Consulting and clin psycho. 1998; 44(1): 174- 184.
- Sohultz PA, Hong JY, Cross DI & Osban JN.( 2004). Reflections on investigating emotion in educational activity setting. Educational psychology Review, 18, 343-360.
- Spector PE.( 2007).Job satisfaction and self-efficacy : Sage Publication Thousands Osks.
- Srividhly aV. (2007).Mental health and adjustment problems of students of Navodhaya .central and state schools. The master of home science in human development thesis .university of Agricultural Sciences .
- Strongman K T,Burt C D.Taking breaks from work : An exploratory inquairy .JPsychol.2003 ; 134(3):229-42.
- Suh S, Ellis R, Sollers J, Thayer J, Yang H & Emery C. (2013). The effect of anxiety on heart rate variability, depression, and sleep in Chronic Obstructive Pulmonary Disease. Journal Of Psychosomatic Research, 74(5), 407-413. doi:10.1016/j.jpsychores.2013.02.00.
- Symonides M, Bartosz et al.(2014). 'Does The Control Of Negative Emotions Influence Blood Pressure Control And Its Variability?'. Blood Press 23.6 .
- Thayer JF & LaneRD. (2008). A model of neurovisceral integration in emotion regulation and dysregulation. Journal of Affective Disorders, 61: 201-216.
- Tooby J & Cosmides L. (2008). The past explains the present: emotional adaptations and the structure of ancestral environments. Ethology and Sociobiology, 11, 375–424.
- Trifoni A, Shahini M. (2011). How Does Exam Anxiety Affect the performance of university Students?. Mediterranean Journal of Social Sciences, 2(2), 93- 101.
- Turner A, Chandler M & Heffer W.(2009).The influence of parenting styles achievement motivation and self-efficacy on academic performance in college students. Journal College Student Development , 50(3) , 337-346.
- Vig D& Jaswal I J S. (2013). Relationship between social maturity of parents and family relationships as perceived by teenagers. Indian Journal of Health and Wellbeing, 4(4), 814-816.
- Vimpani G .(2010).The health and well –being of Australian children and young people 0-20 years. Available at http://n faw.org / assets/Social policy / Health / Vimpani . pdf.
- Wagner D M & Lane JD. (1995).From secrecy to psychopathology. In Pennebaker J. W. (ED.) , Emotion , Disclosure , and Health: 25-46. Washington , DC: American Psychological Association.
- Wells TL. (2005). Emotion and culture in a collaborative learning environment for engineers. Doctoral Dissertation of philosophy, university of Texas, Austin.
- Williams , chambless DL & Ahrens AH. (1997).Are emotion frightening ?Anextension of the consept . Behavior Reserch and theropy .vol . 35(4).239-245.
- Williams J M G, Watts F N, Macleod C, Mathews A. (2008). Cognitive Psychology and Emotional Disorders. Chichester: Wiley.
- World Health Organization Report. Mental health .(2001). New understanding.New Hope.Geneva, Switzer Land : World Health Organization ;.Available at : URL : http:// www.into/whr/2001/en/whrO 1-en.pdf. Accessed 2012.
- World Health Organization.2005. Who Member Status: Section 2.Mental health atlas.
- Who.Adolescent health 2013 . Avaiable from : http : // www.who .int / topics / adolescent – health /en.
|