اهمیت محتوای یادگیری: مقایسه پیشرفت تحصیلی دانشآموزان رشتههای تحصیلی مختلف با استفاده از آموزش از راه دور به روش لایتنر پرو* | ||
| مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی | ||
| مقاله 3، دوره 5، شماره 2 - شماره پیاپی 9، 1391، صفحه 50-66 اصل مقاله (238.23 K) | ||
| نوع مقاله: علمی - پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| سیده منور یزدی* 1؛ غزال زند کریمی2 | ||
| 1دانشیار گروه روانشناسی دانشگاه الزهراء، تهران | ||
| 2کارشناس ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه الزهراء، تهران | ||
| چکیده | ||
| در این پژوهش، به آموزشهای الکترونیکی، یادگیری مجازی گفته میشود. این پژوهش جهت بررسی اثر آموزش مجازی بهروش لایتنر پرو دات کام بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی صورت گرفت. نمونه 712 نفر از بین دانشآموزان مقطع متوسطه بهطور تصادفی انتخاب شدند. با توجه به رشتههای تحصیلی، 432 نفر در گروه آزمایش و 280 نفر در گروه کنترل بهطور تصادفی قرار گرفتند. ابزار پژوهش سایت کمک آموزشی لایتنر پرو دات کام بود. به مدت 4 ماه روش مطالعه دانشآموزان، یادگیری مجازی بهروش لایتنر پرو (پردازش اطلاعات) بود که پیشرفت تحصیلی آنها هر روز توسط دبیران و والدین (دورکاری) بررسی میشد. نتایج کوواریانس محاسبه شده در سطح 01/0 برای متغیر گروههای پژوهش معنیدار و برای متغیرهای رشتههای تحصیلی معنیدار نبود. یافتههای پژوهش نشان دادند، روش یادگیری مجازی همراه با دور کاری معلم و حضور مجازی والدین بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل تاثیر بیشتری داشته و در پیشرفت تحصیلی رشتههای مختلف به یک میزان موثر بوده است. | ||
| کلیدواژهها | ||
| آموزش مجازی؛ پیشرفت تحصیلی؛ دور کاری؛ لایتنر پرو؛ یادگیری مجازی | ||
| عنوان مقاله [English] | ||
| The Importance of Learning Context: A Comparison of Students Academic Achievement among Different Field of Studies Using Virtual Learning in Leitnerpro Method | ||
| نویسندگان [English] | ||
| Seyedeh Monavvar Yazdi1؛ Ghazal Zand Karimi2 | ||
| 1Associate Professor, Department of Psychology, Al-Zahra University, Tehran | ||
| 2Master of General Psychology, Al-Zahra University, Tehran | ||
| چکیده [English] | ||
| In this study, electronic education is called e-learning. This study was conducted to investigate the effect of virtual education in leitnerpro.com method among high school students academic achievement. The samples of 712 students were randomly selected among high school students. With regard to educational courses, 432 participants were selected in the experimental group and 280 participants in control group. The tool of the research was Leitnerpro.com site. The method of students’ study was Leitnerpro method (information processing) for 4 month that their achievement results was assessing by their teachers and parents (Tele working) every day. The results f the calculated covariance was significant in 0.01 levels for group variables and was not significant for educational courses. The results of research represent that e-learning in site with the teachers Tele working and parents virtual presence were more effective in experimental group than control group and equally effective on high school students’ academic achievements’ educational courses. | ||
| کلیدواژهها [English] | ||
| Academic Achievement, E-Learning, Leitnerpro.com, Tele Working, Virtual Education | ||
| مراجع | ||
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 7,317 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 4,577 |
||
