- احمدی، سید جعفر.، گشول، مجتبی.، صفری، طیبه.، همتیان، منصوره.، و خلیلی، زهرا. (1395). اثربخشی استفاده از رایانه بر یادگیری مفاهیم پیش نیاز ریاضی و دیگر مفاهیم شناختی در کودکان دارای اختلال اُتیسم. مجله تحقیقات علوم رفتاری، 14(1): 77-72.
- ازخوش، منوچهر. (1392). کاربرد آزمونهای روانی و تشخیص بالینی. تهران: نشر روان، ویراست سوم.
- آب باریکی، اکرم.، یزدانبخش، کامران.، و مؤمنی، خدامراد. (1396). اثربخشی توانبخشی شناختی رایانهای بر کاهش نارسایی شناختی دانشآموزان با ناتوانی یادگیری. فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی، 7(2): 157-127.
- باقریان خسروشاهی، صنم.، پوراعتماد، حمیدرضا.، و فتح آبادی، جلیل. (1393). مؤلفههای مؤثر در درمان کودکان دچار درخودماندگی از منظر والدین. فصلنامه روانشناسی کاربردی، 8(4 پیاپی 32): 42-29.
- دادخواه، یاسر.، و احمدی مرزدشتی، نگار. (1397). مجموعه آزمونهای ارزیابی عصب روانشناختی وینا. تهران: نارون دانش.
- رحمانی، جهانبخش. (1386). پایایی، روایی و هنجاریابی آزمون ماتریسهای پیشرونده ریون پیشرفته در دانشجویان دانشگاه آزاد واحد خوراسگان. فصلنامه دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 9(2): 74-61.
- رویت وند غیاثوند، نسترن.، و امیری مجد، مجتبی. (1397). اثربخشی نرم افزار شناختی کاپیتان لاگ بر حافظۀ فعال دانشآموزان دارای ناتوانیهای یادگیری. نشریه توانمندسازی کودکان استثنایی، 1(3): 15-5.
- زارع، حسین.، و شریفی، علی اکبر. (1396). تأثیر توانبخشی شناختی رایانهای بر بهبود عملکرد حافظه کاری و آینده نگر بیماران دچار اسکلروزیس چندگانه. مجله روانشناسی شناختی، 5(1): 10-1.
- شریفی، علی اکبر.، زارع، حسین.، و حاتمی، جواد. (1394). اثربخشی توانبخشی شناختی رایانهای بر حافظه آینده نگر بیماران دچار آسیب مغزی. فصلنامه روانشناسی کاربردی، 9(1 پیاپی 33): 77-63.
- عیوضی، سیما.، یزدان بخش، کامران.، و مرادی، آسیه. (1397). اثربخشی توانبخشی شناختی رایانه یار بر بهبود کارکرد اجرایی بازداری پاسخ در کودکان دچار اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی. فصلنامه عصب روانشناختی، 4(2): 22-9.
- محمد اسماعیل، الهه.، و هومن، حیدر علی. (1381). انطباق و هنجاریابی آزمون ریاضیات ایران کی مت. سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور.
- مرادی، رحیم. (1395). تأثیر بازیهای رایانهای آموزشی بر یادگیری مفاهیم ریاضی دانشآموزان دارای اختلالات طیف اُتیسم. مجله اصول بهداشت روانی، 19(2): 90-5.
- نریمانی، محمد.، و سلیمانی، اسماعیل. (1392). اثربخشی توانبخشی شناختی بر کارکردهای اجرایی (حافظه کاری و توجه) و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی. مجله ناتوانیهای یادگیری، 2(3 پیاپی 6): 115-91.
- ولایتی، الهه. (1393). کاربرد فنآوری اطلاعات و ارتباطات برای دانشآموزان با نیازهای آموزشی ویژه. مجله تعلیم و تربیت استثنایی، 6(128): 39-30.
- مولوی، حسین. (1372). هنجاریابی مقدماتی و مطالعه پایایی و اعتبار ماتریسهای پیشرونده استاندارد ریون در نمونهای از دانشآموزان اصفهان و شهر بابک. مجله پژوهش دانشگاه اصفهان، 1(1): 151-141.
- References
- Ahmad, J. I., Yusof, S. M., & Talib, N. H. A. (2019). Multimedia learning tools for Autism children. Paper presented at the Proceedings of the Third International Conference on Computing, Mathematics and Statistics, Singapore.
- American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (5th Ed.). Washington D.C. American Psychiatric Pub.
- Baixauli-Fortea, I., Miranda Casas, A., Berenguer-Forner, C., Colomer-Diago, C., & Rosello-Miranda, B. (2019). Pragmatic competence of children with autism spectrum disorder. Impact of theory of mind, verbal working memory, ADHD symptoms, and structural language. Applied Neuropsychology: Child, 8(2): 101-112.
- Beavon, P. (2012). Improving memory using N-back training. Edith Cowan University.
- Bergen, D., & Woodin, M. (2017). Brain Research and Childhood Education Implications for Educators, Parents, and Society. Routledge: New York.
- Bessette Gorlin, J., McAlpine, C. P., Garwick, A., & Wieling, E. (2016). Severe childhood autism: The family lived experience. Journal of Pediatric Nursing, 31(6): 580-597.
- Bridewell, W., Navy, N., & Bello, P. F. (2016). A Theory of Attention for Cognitive Systems. Advances in Cognitive Systems, 4(1): 1-16.
- Calhoun, S. L., Pearl, A. M., Fernandez-Mendoza, J., Durica, K. C., Mayes, S. D., & Murray, M. J. (2019). Sleep disturbances increase the impact of working memory deficits on learning problems in adolescents with high-functioning Autism spectrum disorder. Journal of Autism and Developmental Disorders. https://doi.org/10.1007/s10803-019-03928-y
- Carpenter, L. A., Boan, A. D., Wahlquist, A. E., Cohen, A., Charles, J., Jenner, W., & Bradley, C. C. (2016). Screening and direct assessment methodology to determine the prevalence of autism spectrum disorders. Annals of Epidemiology, 26(6): 395-400.
- Chen, C. P., Gau, S. S. F., & Lee, C. C. (2019). Toward differential diagnosis of autism spectrum disorder using multimodal behavior descriptors and executive functions. Computer Speech & Language, 56(1): 17-35.
- De Rubeis, S., & Buxbaum, J. D. (2015). Recent advances in the genetics of autism spectrum disorder. Current neurology and neuroscience reports, 15(6): 36.
- Diamond, L. L. (2018). Problem solving using visual support for young children with Autism. Intervention in School and Clinic, 54(2): 106-110.
- Dovis, S., Van der Oord, S., Wiers, R. W., & Prins, P. J. (2015). Improving executive functioning in children with ADHD: training multiple executive functions within the context of a computer game. A randomized double-blind placebo controlled trial. PLoS One, 10(4): e0121651.
- Elbin, R. J., Kontos, A. P., Kegel, N., Johnson, E., Burkhart, S., & Schatz, P. (2013). Individual and combined effects of LD and ADHD on computerized neurocognitive concussion test performance: Evidence for separate norms. Archives of Clinical Neuropsychology, 28(5):476-484.
- Gallagher, S., & Varga, S. (2015). Social cognition and psychopathology: A critical overview. World Psychiatry, 14(1): 5-14.
- Goldstein, S., & Naglieri, J. A. (2014). Handbook of Executive Function. Springer-Verlag New York.
- Gray, S. A., Chaban, P., Martinussen, R., Goldberg, R., Gotlieb, H., Kronitz, R., & Tannock, R. (2012). Effects of a computerized working memory training program on working memory, attention, and academics in adolescents with severe LD and comorbid ADHD: a randomized controlled trial. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 53(12): 1277-1284.
- Hutchings, N. (2010). Increasing student motivation and attention using computer game development within a cooperative learning setting. Journal of the Queensland Society for Information Technology in Education, 11(3): 24-7.
- Hwang, S., Meffert, H., Parsley, I., Tyler, P. M., Erway, A. K., Botkin, M. L., & Blair, R. J. R. (2019). Segregating sustained attention from response inhibition in ADHD: An fMRI study. NeuroImage: Clinical, 21(1): 101677.
- Kesler, S., Hosseini, SMH. Heckler, C., Janelsins, M., Palesh, O., Mustian, K., & Morrow, G. (2013). Cognitive Training for improving executive function in chemotherapy treated breast cancer survivors. Clinical Breast Cancer, 13(4): 299-306.
- La Marca, J. P., & O’Connor, R. E. (2016). Neurofeedback as an intervention to improve reading achievement in students with attention deficit hyperactivity disorder, inattentive subtype. Neuroregulation, 3(1): 55-77.
- Lawlor-Savage, L., & Goghari, V. (2016). Mudale N-Back working memory training in healthy adults: A randomized comparison to processing speed training. PLoS ONE, 11(4): e0151817.
- Lenehan, M. E., Summers, M. J., Saunders, N. L., Summers, J. J., & Vickers, J. C. (2015). Does the Cambridge Automated Neuropsychological Test Battery (CANTAB) Distinguish Between Cognitive Domains in Healthy Older Adults? Assessment, 23(2): 163-172.
- Leung, R. C. & Zakzanis, K.K. (2014). Brief report: Cognitive flexibility in autism spectrum disorder: A quantitative review. Journal of Autism and Developmental Disorder, 44(1): 2628-2645.
- Little, L. M., Dean, E., Tomchek, S., & Dunn, W. (2018). Sensory processing patterns in autism, attention deficit hyperactivity disorder, and typical development. Physical & Occupational Therapy in Pediatrics, 38(3): 243-254.
- Lora, C. C., Kisamore, A. N., Reeve, K. F., & Townsend, D. B. (2019). Effects of a problem-solving strategy on the independent completion of vocational tasks by adolescents with autism spectrum disorder. Journal of Applied Behavior Analysis, 99(1): 1-13.
- Luciana, M., Sullivan, J., & Nelson, C. A. (2002). Associations between Phenylalanine‐to‐Tyrosine Ratios and Performance on Tests of Neuropsychological Function in Adolescents Treated Early and Continuously for Phenylketonuria. Child Development, 72 (6): 1637-1652.
- Mammarella, I. C., Giofre, D., Caviola, S., Cornoldi, C. & Hamilton, C. (2014). Visuospatial Working memory in children with autism: The effect of a semantic global organization. Research in Developmental Disabilities, 35(6): 1349-1356.
- Marigold, D. S. (2019). Working memory: Why you didn’t trip on that rock. Current Biology, 29(1): R25-R27.
- Maximo, J. O., Cadena, E. J., & Kana, R. K. (2014). The implications of brain connectivity in the neuropsychology of autism. Neuropsychology Review, 24(1): 16-31.
- Monette, S., Bigras, M., & Guay, M.-C. (2011).The role of the executive functions in school achievement at the end of Grade 1. Journal of Experimental Child Psychology, 109(2): 158-173.
- Muller, U. K., K. (2015). The development of executive function. In L. S. L. Lerner, & U. Muller (Ed.), Handbook of child psychology and developmental science (Vol. 2). Hoboken, NJ: John Wiley & Sons.
- Newton, D., Eren, R., & Ben-Avie, M. (2013). Visual supports for individuals with autism spectrum disorders. J Spec Educe Techno, 28(2): 53-8.
- Pellicano, E. (2013). Testing the predictive power of cognitive atypical ties in autistic children: Evidence from a 3-year follow-up study. Autism Research, 6(1): 258-267.
- Prins, P. J. M., Dovis, S., Ponsioen, A., Brink, E. t., & Oord, S. v. d. (2011). Does computerized working memory training with game elements enhance motivation and training efficacy in children with ADHD? Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 14(3): 115-122
- Pumaccahua, T.M., Wong, E.H., & Wiest, D.J. (2017). Effects of computerized cognitive training on working memory in a school settings. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 16(3): 88-104.
- Ratajczak, H. V. (2011). Theoretical aspects of autism: Causes--a review. Journal of Immunotoxicology, 8(1): 68-79.
- Robbins, T. W., James, M., Owen, A. M., Sahakian, B. J., McInnes, L., & Rabbitt, P. (1994). Cambridge Neuropsychological Test Automated Battery (CANTAB): a factor analytic study of a large sample of normal elderly volunteers. Dementia, 5(5): 266-281.
- Roberts, J. M. A., Adams, D., Heussler, H., Keen, D., Paynter, J., Trembath, D., & Williams, K. (2018). Protocol for a prospective longitudinal study investigating the participation and educational trajectories of Australian students with autism. BMJ Open, 8(1): 1-10.
- Shao, Y. K., Mang, J., Li, P. L., Wang, J., Deng, T., & Xu, Z. X. (2015). Computer-based cognitive programs for improvement of memory, processing speed and executive function during age-related cognitive decline: A meta-analysis. PLoS One, 10(6): e0130831.
- Sidarta, A., Vugt, F. T. v., & Ostry, D. J. (2018). Somatosensory working memory in human reinforcement-based motor learning. Neurophysiology, 120(6): 3275-3286.
- Smith, P. J., Need, A. C., Cirulli, E. T., Chiba-Falek, O., & Attix, D. K. (2013). A comparison of the Cambridge Automated Neuropsychological Test Battery (CANTAB) with “traditional” neuropsychological testing instruments. Journal of Clinical and Experimental Neuropsychology, 35(3): 319-328.
- Souza, C., Moreno, I., Coco, Pinho, S., Carlos, N., Filipe, C.N., Joana, C. & Carmo. (2016). Contextual effects on visual short-term memory in high function autism spectrum disorders. Research in Autism Spectrum Disorders, 32(1): 64-69.
- Van de Ven, R. M., Murre, J. M., Veltman, D. J., & Schmand, B. A. (2016). Computer-based cognitive training for executive functions after stroke: A systematic review. Frontiers in Human Neuroscience, 10(1): 150-159.
|